کد خبر: ۱۳۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 2016December 24
برخی کشورها مانند کره جنوبی، برزیل و پاناما با پایین آوردن هزینه درمان و بالابردن کیفیت، به قطب مراجعات پزشکی در یک زمینه خاص تبدیل شده‌اند.
شفا آنلاین:یک فعال نظام دارویی کشور گفت: چاه های نفت کشور سیاه چال‌‌هایی هستند که تمام هوش و حواس مسئولان را بلعیده و جایی برای ایجاد درآمدهای تازه و فرصت‌های جدید نمی گذارد. برخی کشورها مانند کره جنوبی، برزیل و پاناما با پایین آوردن هزینه درمان و بالابردن کیفیت، به قطب مراجعات پزشکی در یک زمینه خاص تبدیل شده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین،سید روح الله حسینی مدیر عامل یکی از فعالان نظام دارویی کشور گفت: وجود دانش و مهارت‌های درمانی لازم را اصل و اساس صنعت توریسم درمانی عنوان داشت و تاکید کرد که این مهم در کشور سال هاست که از سوی دانشمندان ما به انجام رسیده و گام های بعدی آن بستر سازی و زیر ساخت‌هایی چون ایجاد مراکز درمانی پیشرفته و تجهیز آن هاست که باید این گام ها برداشته شود.

وی بی اطلاعی بیماران جهان را از سطح پیشرفته برخی درمان های کشور، ناشی از کم توجهی رسانه ملی به صنعت دارو و درمان عنوان کرد و توضیح داد: لکنت زبان رسانه ای در تشریح و توضیح شفاف خدمات درمانی کشور یک آفت بزرگ در ناشناس ماندن خدمات دارویی و پزشکی کشور است.

حسینی افزود: توریسم درمانی یکی از کانال های ورود ارز به کشور است که هیچ تحریمی نمی تواند مانع از سرازیر شدن این ثروت به کشور شود ولی متاسفانه در دهه ها ی گذشته،همه امیدها و ممارست ها بر استخراج و فروش نفت متمرکز بوده است. ما فرآورده های دارویی- درمانی خیره کننده ای تولید کرده ایم اما اراده و رویکردی در راستای انعکاس حرفه ای این خدمات ارزنده در شکل محصولات نمایشی وجود ندارد.

حسینی در خصوص اطلاع رسانی شبکه های تلوزیونی در سایر نقاط جهان گفت: به محض این که صنعت دارو و درمان غرب خدمت کوچکی عرضه می کند، مطرح ترین کارگردان های فیلم های صنعتی پا به میدان گذاشته و آن خدمت را با شیوه های بیانی اثر گذار در چندین و چند ورژن به مخاطبین جهانی منعکس می کنند.

وی ادامه داد: آن‌ها از کاه خود کوه می سازند و چشم های مردم جهان را خیره کرده و نگاه ها را به سوی مراکز درمانی و محصولات خود معطوف می دارند. ما بیشتر از این که تحت تاثیر پیشرفت های واقعی غرب باشیم از رسانه های تبلیغاتی و قدرتمند آنها تاثیر پذیرفته ایم.

حسینی با ذکر مثالی در حوزه سلول های بنیادی تصریح کرد: وقتی در کشور ایران دخترکی مبتلا به سرطان خون و محتضر، با شیوه درمانی فوق پیشرفته، مداوا می شود حتی خبرهای نوشتاری این واقعه عظیم درمانی به شکلی ضعیف و مبهم و با برد کم انجام می شود. چرا این رویدادهای بزرگ درمانی، این تلاش های بی سابقه چشم گیر را به صورت فیلم، انیمیشن و مالتی مدیا با دوبله های مختلف در خروجی خبرگزاری ها و رسانه ها قرار نمی دهند تا توریسم درمانی و گردشگری پزشکی رونق یابد و درآمد های تازه، چشم مسئولان را به فرصت های جدید باز کند. 

حسینی ادامه داد: چاه های نفت کشور سیاه چاله هایی هستند که تمام هوش و حواس مسئولین را بلعیده و جایی برای ایجاد درآمدهای تازه و فرصت های جدید نمی گذارد. برخی کشورها مانند کره جنوبی، برزیل و پاناما با پایین آوردن هزینه درمان و بالابردن کیفیت، به قطب مراجعات پزشکی در یک زمینه خاص تبدیل شده اند. اگر ایران نیز سطح مراکز درمانی خود را تا سطح کشورهای مطلوب برای توریسم درمانی ارتقا بخشد و به اصطلاح مدینه شفا شود، بیمارانی که در صدد دستیابی مجدد به سلامتی از دست رفته شان هستند کاری به تحریم ها و تمایلات مقطعی سیاستمداران غرب نخواهند داشت.

وی گفت: آن‌ها کوه‌ها و دریاها را برای رسیدن به مراکز درمانی ما درمی نوردند. مهم اهتمام و لیاقتی است که متولیان درمانی باید در کانالیزه کردن این همه نبوغ و استعداد ایرانی هزینه کنند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: