کد خبر: ۱۳۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۵ دی ۱۳۹۵ - 2016December 25
انجام روزانه یک‌سری تمرینات ورزشی خستگی چشم را کاهش داده و پیرچشمی را به تعویق می‌اندازد.
شفا آنلاین:چشم‌ها هم مانند تمامی عضلات بدن به تمرین و ورزش احتیاج دارند. خواه از بینایی قدرتمندی برخوردار باشید یا از عینک و لنز تماسی استفاده کنید، می‌توانید از تمرین‌های زیر در هر زمان و هر مکان بهره ببرید.

    به گزارش شفا آنلاین:   انجام روزانه یک‌سری تمرینات ورزشی خستگی چشم را کاهش داده و پیرچشمی را به تعویق می‌اندازد.

        کف دست‌ها را به یکدیگر بمالید تا زمانی که گرمای آن را احساس کنید. چشم‌ها را ببندید و آن‌ها را با کف دست بپوشانید. از فشردن چشم‌ها خودداری کنید و اجازه ندهید کمترین نوری از لابه‌لای انگشتانتان عبور کند. اکنون روی فضای تاریک پیش رو تمرکز کنید.

        تمرین تراتکای هندی در سلامت نگه‌داشتن چشم‌ها بسیار موثر است و برای تمرین تمرکز هر دو چشم و ذهن طراحی‌شده است. برای انجام آن کافی است: در موقعیت راحتی قرار بگیرید درحالی‌که چشم‌هایتان با شیء ثابت و کوچک هم‌تراز است. به این شیء نگاه کنید و همه توجه‌تان را به آن بدهید. تا جایی که می‌توانید پلک نزنید. زمانی که تصویری ثابت از این شیء در ذهن‌تان ثبت شد، چشم‌هایتان را ببندید و با در نظر داشتن آن، بر قسمت بین دو چشم متمرکز شوید.

        به‌منظور کمک به عضله‌های اطراف چشم، بد نیست که گاه‌به‌گاه عضله‌های اطراف آن را ماساژ دهید. برای انجام این کار و با استفاده از انگشت اشاره و وسط از گوشه‌های چشم شروع کنید در نوبت بعد، به ترتیب ابتدا، میانه و انتهای ابروها را ماساژ دهید. سپس گوشه انتهای چشم و میانه قسمت پایین چشم و در مرحله آخر بین دو ابرو را ماساژ دهید.

        تمرین تمرکز کنید. شما می‌تواند تمرین تمرکز را به‌راحتی با هر بار بلند شدن از صندلی و مبل و نگاه کردن به فاصله دورتر به‌جای نگاه کردن مستقیم به روبه‌رو یا کامپیوتر انجام دهید.سپید
منبع: Lifehack
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: