کد خبر: ۱۳۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۵ - 2016December 23
سیدمرتضی طباطبایی افزود: اکنون از مجموع مراکز موجود در استان تهران 10 مرکز غیراستاندارد است.

شفا آنلاین:مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به وجود 17 مرکز انتقال خون در این استان گفت: در زمان حاضر بیش از نیمی از این مراکز غیراستاندارد هستند.
به گزارش شفا آنلاین،سیدمرتضی طباطبایی افزود: اکنون از مجموع مراکز موجود در استان تهران 10 مرکز غیراستاندارد است.
وی با بیان اینکه این مراکز باید تجمیع و ادغام شود،‌ ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از پنج مرکز جدید در حال ساخت تا یک یا دو سال‌ آینده شاهد نوسازی و استاندارد شدن مراکز انتقال خون در استان تهران باشیم .
مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه اکنون اعتبارات مورد نیاز برای ساخت پایگاه ها از سوی خیران تامین می شود،‌ اظهار داشت: برای تامین تجهیزات و نیروی انسانی مشکل اعتبار وجود دارد به همین منظور رایزنی هایی صورت گرفته که خیران بیشتر انتقال خون را مورد توجه قرار دهند.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت هر مرکز انتقال خون در تهران را 10 میلیارد ریال عنوان کرد.
مدیرکل انتقال خون استان تهران همچنین در ادامه به کمبود نیروی انسانی در مراکز انتقال خون اشاره کرد و گفت: برای کمبود نیروی انسانی باید مجوزهای لازم گرفته شود، به همین دلیل مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته است ولی هنوز پاسخی دریافت نشده است.
وی تعداد کارکنان فعلی انتقال خون استان تهران را 400 نفر اعلام کرد و گفت: برای مراکز جدید نیز بیش از یکصد نیرو مورد نیاز است،‌ اگرچه نیروهای فعلی پس از تجمیع مراکز به کمک دیگر نیروها خواهند آمد.

** میزان ذخیره خون در تهران نیاز سه تا پنج روز را تامین می کند
طباطبایی همچنین به میزان ذخایر خون طبق دستور العمل صادره از سازمان انتقال خون کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در این دستورالعمل آمده است که باید مشخص شود که اگر خونگیری متوقف شود تا چند وقت می توان خون مورد نیاز بیمارستان ها را تامین کرد.
مدیرکل انتقال خون استان تهران با بیان اینکه اکنون میزان ذخیره خون در تهران از سه تا پنج روز تعیین شده است، ادامه داد: این میزان نباید کمتر شود البته اکنون به دلیل سردی هوا، افت ذخیره خون وجود دارد، ولی با توجه به هماهنگی در شبکه خون رسانی اکنون برای پنج روز ذخایر خون در تهران وجود دارد.
طباطبایی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین ذخیره خون در تهران نیست اما باید مردم در فصل سرما بیشتر به یاری نیازمندان به خون در کشور بشتابند.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای شرایط احتمالی و بحرانی مشکلی برای ذخیره خون در تهران وجود ندارد، ‌افزود: برای این موضوع باید کل کشور بسیج شوند چون تهران به عنوان پایتخت و مرجع است.
این مقام انتقال خون ادامه داد: ما آمادگی داریم خون مورد نیاز استان های مختلف کشور را در حد سه روز تامین و مردم نیازمند را یاری کنیم.
طباطبایی همچنین به آمار 9 ماهه اهدای خون در استان تهران اشاره کرد و گفت: در این مدت 323 هزار و 318 نفر با هفت درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که 271 تن از آنان با حدود هشت درصد رشد توانستند خون خود را به نیازمندان اهدا کنند
برچسب ها: خون ، انتقال ، استاندارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: