کد خبر: ۱۳۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۰۲ دی ۱۳۹۵ - 2016December 22
تند رفتن شایع‌ترین اشتباه مهلکی است که رانندگان نوجوان مرتکب می‌شوند. محققان می‌گویند والدین می‌توانند نقش مهمی در تصحیح این رفتار پرخطر داشته باشند.
شفا آنلاین:اشتباه دیگر نوجوانان در حین رانندگی حواس‌پرتی آنها است. حواس آن‌ها به‌راحتی به تلفن همراهشان، به یک عابر یا به چیزی درون اتومبیل پرت می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین: اشتباه مهلک دیگر در این دسته از رانندگان این است که نمی‌توانند به‌خوبی جاده‌ای را که در آن می‌رانند برای وجود خطرات احتمالی بررسی کرده و به آن‌ها توجه کنند. دیگر اشتباهات عبارتند از:

 استفاده نکردن از کمربند ایمنی
 استفاده از پیام کوتاه موبایل در حین رانندگی
 مصرف مواد یا الکل قبل از رانندگی
 رانندگی در تاریکی
بررسی‌ها نشان می‌دهد که وقتی یک نوجوانان راننده مسبب تصادف است دوسوم افراد آسیب‌دیده افرادی غیر از خود راننده هستند. همچنین مشخص شده است که بسیاری از خطرات رانندگی وقتی پیش می‌آید که سرنشینان یک اتومبیل همگی نوجوان هستند. محققان معتقد هستند متاسفانه والدین امروزی کمتر از قبل در آموزش رانندگی نوجوانان خود درگیر شده و کمتر از قبل مهارت‌های رانندگی را به آنان آموزش می‌دهند.


توصیه آن‌ها به والدین این است که به‌طور مرتب با نوجوان خود در مورد خطرات سریع راندن و حواس‌پرتی در حین رانندگی صحبت کنند و هر وقت فرصتی پیدا کردند با آن‌ها تمرین کنند.نوجوانان به رانندگی والدین خود دقت کرده و از آن الگو برمی‌دارند؛ حتی وقتی کودک هستند و به سن رانندگی نرسیده‌اند. پس در حین رانندگی دقت کنیم خود اصول درست آن را رعایت کنیم. بچه‌ها بیش از آنکه به گفته‌های ما توجه کنند اعمال ما را تقلید می‌کنند.سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: