کد خبر: ۱۳۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 20
در حال حاضر حوزه جدیدی در مباحث سلامت به نام پزشکی کم تهاجمی مطرح شده که عارضه‌های کمتری را حین جراحی به بیمار تحمیل می‌کند؛‌ همچنین در پیشگیری و تشخیص بسیاری از بیماری‌ها موثر است.
 شفا آنلاین:دبیر علمی کنگره بین‌المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران با اشاره به راه‌اندازی دو مرکز جراحی‌های کم‌تهاجمی در تهران گفت: با استفاده از روش لاپاراسکوپی می‌توان بیماری‌های قلبی و گوارشی جنین را حین بارداری برطرف کرد.

به گزارش شفا آنلاین، شهلا چایچیان در نشست خبری که در ارتباط با دومین کنگره بین‌المللی روش‌های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران برگزار شد،‌ اظهار داشت: جراحی‌های کم تهاجمی جایگاه خوبی را امروزه در بین روش‌های جراحی باز کرده و سبب افزایش کیفیت زندگی زنان و حفظ زیبایی آنها پس از جراحی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر حوزه جدیدی در مباحث سلامت به نام پزشکی کم تهاجمی مطرح شده که عارضه‌های کمتری را حین جراحی به بیمار تحمیل می‌کند؛‌ همچنین در پیشگیری و تشخیص بسیاری از بیماری‌ها موثر است.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران به پیشگیری از تولد جنین‌های دچار سندرم داون از طریق لاپاراسکوپی خبر داد و اعلام کرد: با لاپاراسکوپی زنان باردار می‌توانیم در تشخیص تولد نوزاد دچار مشکل سندرم داون اقدام کرد و پس از آن مجوز لازم اخذ و ختم بارداری صورت می‌گیرد.

چایچیان اضافه کرد: با استفاده از لاپاراسکوپی نیز می‌توان بیماری‌های گوارشی و قلبی جنین حین بارداری را تشخیص داد و امروز طب کم تهاجمی در میان حوزه زنان پیشرو بوده است و سلامت بانوان را با کمترین تهاجم حین جراحی به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره بین‌المللی روش‌های کم تهاجمی زنان و مامایی ایران سبب می‌شود سلامت نوزاد و مادر بیش از پیش حفظ شود،‌ افزود: در این کنگره 18 مهمان خارجی و تعداد زیادی صاحب‌نظر در این حوزه از داخل کشور حضور خواهند یافت و جدیدترین اطلاعات خود را به تبادل می‌گذارند.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی روش‌های کم‌تهاجمی زنان و مامایی ایران خاطرنشان کرد: دو مرکز جدید در ارتباط با انجام جراحی‌های کم تهاجمی قرار است در تهران راه‌اندازی شود و در این راستا اقدامات بسیار موثری در جهت کمک به بیماران انجام خواهد گرفت.

برچسب ها: سلامت ، پزشکی ، جراحی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: