کد خبر: ۱۳۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 17
در این بیماری چون مغز میانی دچار اشکال شده احتمال بروز همه نوع علائمی مانند سردرد ، سرگیجه ، کوری ، کری ، به هم خوردن سیستم حرکتی بدن وجود دارد.

شفا آنلاین:یک جراح اعصاب گفت: علائم بیماری ناپایداری قسمت فوقانی ستون فقرات که پس از تصادف ایجاد می شود در تمام جهان ناشناخته باقی مانده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر عباس منتظم جمعه شب در پایان نخستین کنگره ستون فقرات اظهار کرد : در این بیماری چون مغز میانی دچار اشکال شده احتمال بروز همه نوع علائمی مانند سردرد ، سرگیجه ، کوری ، کری ، به هم خوردن سیستم حرکتی بدن وجود دارد.
وی افزود :با وجود نیاز نداشتن به وسایل و تجهیزات فراوان، تشخیص این بیماری مشکل اما جراحی آن آسان است.
این متخصص جراحی اعصاب تصریح کرد : تعداد اندکی از متخصصان جراحی اعصاب در جهان با علائم بیماری ناپایداری قسمت فوقانی ستون فقرات آشنایی دارند و این بیماری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور هم آموزش داده نمی شود.
دکتر منتظم اظهار داشت : با توجه به ناشناخته بودن علائم بیماری ناپایداری قسمت فوقانی ستون فقرات ، از تمام دنیا به عنوان سخنران برای معرفی این بحث دعوت شده ام و تنها در کشورهای فرانسه و استرالیا و امریکای شمالی تاکنون سخنرانی در این زمینه نداشته ام .
این متخصص جراحی اعصاب و پزشک بیمارستان لاله تهران یادآور شد : به طور معمول پزشکان وجود این بیماری را باور نکرده اند و سخنان بیماران را نوعی نمایش می دانند.
وی اشاره کرد: به طور معمول بیمار با کوری چشم یا سایر علائمی از این دست به پزشک مراجعه می کند ولی آزمایش های فراوان نشان از سلامت آن عضو دارد در صورتی که قسمت فوقانی ستون فقرات دچار آسیب شده است.
دکتر منتظم افزود : این باور ناپذیری در کشورهای اروپایی به دلیل اینکه بیمار پس از تصادف برای دریافت هزینه و پول مراجعه می کند بیشتر است.
به گفته این جراح اعصاب، افزون بر 520 بیمار از سراسر جهان که دچار این مشکل بوده اند را از 20 سال قبل تا کنون جراحی کرده ام.
وی اظهار کرد : در ایران نیز حدود 30 تا 40 بیمار دارای این مشکل را تحت عمل جراحی قرار داده ام اما تعداد بیماران دچار آسیب قسمت فوقانی ستون فقرات با توجه به آمار بالای تصادف در کشور باید بسیار بیش از این ها باشد.
سومین کنگره سالانه جراحی مغز و اعصاب و نخستین کنگره ستون فقرات که با هدف معرفی آخرین دستاوردهای این حوزه ها و تبادل نظر و تجربه ، آشنایی با فناوری های نوین فعالان این حوزه در جزیره کیش از روز پنجشنبه آغاز شد بود جمعه شب به کار خود پایان داد .
برچسب ها: ستون فقرات ، سیستم ، اعصاب
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
0
درود به این سرمایه با ارزش کشور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: