کد خبر: ۱۳۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 15
با کمک این تفاهم نامه مشترک و با جمع آوری و انتشار آمار دقیق و معتبر از سرطان ها در سطوح ملی و استانی به افزایش امید به زندگی و کیفیت زندگی بیماران، می توان از طریق نظام ارایه خدمات سلامت یاری رساند.
شفاآنلاین>سلامت>تفاهم نامه مشترک «برنامه ملی سرطان در ایران » میان معاونت های بهداشت ،‌درمان، تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی امضا شد تا میزان امید به زندگی در میان این بیماران را ارتقا بخشد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر علی قنبری مطلق رئیس اداره سرطان این وزارتخانه گفت:‌ تفاهم نامه «برنامه ملی ثبت سرطان در ایران» با هدف توسعه و تقویت برنامه ملی ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت در ایران با هدف ارتقای برنامه ملی ثبت سرطان موجود، حفظ کیفیت آن و توسعه ثبت جمعیتی امضا شده است.
وی ادامه داد: با کمک این تفاهم نامه مشترک و با جمع آوری و انتشار آمار دقیق و معتبر از سرطان ها در سطوح ملی و استانی به افزایش امید به زندگی و کیفیت زندگی بیماران، می توان از طریق نظام ارایه خدمات سلامت یاری رساند.
وی افزود: در این راه انسجام مبادی تصمیم گیری، اجرا، نظارت و ارزیابی همه فعالیت های مرتبط با ثبت ، مستلزم همکاری معاونت های ذیربط در وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی بود.
رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت اظهار داشت: این تفاهم نامه مشترک میان معاونت بهداشت، معاونت درمان و معاونت تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت امضا شده و به تایید وزیر بهداشت رسید. همچنین جهت اجرا به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.
وی در پایان گفت : دبیرخانه این برنامه در اداره سرطان دفترمدیریت بیماری های غیرواگیر مستقر شده و تمامی فعالیت های مرتبط با توسعه برنامه های ثبت سرطان در سطح کشور تحت مدیریت آن واحد انجام خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: