کد خبر: ۱۳۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 15
دکترسیامک مره صدق در باره میزان رضایت پزشکان از طرح تحول سلامت گفت:بدنه پزشکان از این طرح رضایت دارند.فقط یک عده خاص که درآمدهای نجومی داشتند واکنون این درآمدهای خود را از دست داده اند با این طرح مخالفند.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>یک عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس اجرای طرح تحول سلامت را درکاهش دریافت زیرمیزی پزشکان از بیمار موثر دانست و گفت:پیش از اجرای طرح تحول سلامت دریافت زیر میزی توسط پزشکان بسیار زیاد اتفاق می افتاد وتقریبا اغلب پزشکان این کار را انجام می دادند اما اکنون به جرات می گویم این مشکل تقریبا برطرف شده و فقط توسط تعداد اندکی از پزشکان که در میان مردم شهرت دارند و اغلب بیماران نیز می خواهند توسط آنان جراحی شوند زیرمیزی دریافت می کنند.

به گزارش شفاآنلاین،دکترسیامک مره صدق نماینده کلیمیان  در خصوص انتشار فیلمی از اتاق عمل که پزشک بیمار را وادار به پرداخت هزینه ای جداگانه از طریق دستگاه کارت خوان موجود در اتاق عمل کرده بود افزود:چنین چیزی اگر اتفاق افتاده باشد حتما باید از طریق وزارت بهداشت مورد بررسی و برخورد قرار گیرد .و پزشکی که این کار را انجام داده باید مورد برخورد قضایی قرار گیرد وحتی چند سال از طبابت محروم شود.

وی با اشاره به اینکه همه بیماران باید توجه داشته باشند چنانچه پزشکی اورا به پرداخت بیشتر از هزینه درمان مجبور کرده باید اطلاع رسانی کرده تا جلوی این تخلف گرفته شود. گفت:چنین اتفاقاتی 8 سال پیش بسیار بیشتر بود الان شرایط بهتر شده هرچند که هنوز به صفر نرسیده است.

مره صدق در پاسخ به این پرسش که حق العمل برخی جراحیها نظیر عمل آپاندیس افزایش یافته وهمین موضوع سبب افزایش این نوع جراحی ها توسط پزشک شده است افزود:من با این موضوع موافق نیستم می توان بررسی کرد و جراحی های انجام شده در یک بیمارستان را آسیب شناسی کرد ولی معتقدم حق العملی که به یک جراح اختصاص می یابد اینقدر نیست که بخواهد برای آن شرافت علمی خود را زیر سوال ببرد .

وی در باره میزان رضایت پزشکان از طرح تحول سلامت نیز گفت:بدنه پزشکان از این طرح رضایت دارند.فقط یک عده خاص که درآمدهای نجومی داشتند واکنون این درآمدهای خود را از دست داده اند با این طرح مخالفند.البته فراموش نکنیم که در سیستم پزشکی اصل رضایت بیمار است نه پزشک .اگر مردم راضی باشند پزشکان خود را با آن مطابقت می دهند .

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه جنبه های مثبت طرح تحول سلامت باید تقویت شود اظهارداشت:نمی توان نواقص این طرح را نیز نادیده گرفت مسلما این طرح هم معایبی چون نبود سیستم ارجاع ، نبود پزشک خانواده ،و اشتغال برخی پزشکان همزمان در بیمارستانهای دولتی وخصوصی دارد.این اشکالات باید برطرف شود.

وی در باره خطای پزشکی که این روزها امار آن رو به افزایش نیز هست گفت:هر روش درمانی عوارضی نیز بدنبال دارد عوارضی که غیر قابل اجتناب است بنابراین صرف اینکه عوارضی پس از یک کاردرمانی بروز می کند خطای پزشکی نیست بلکه باید ببینیم پزشک تا چه میزان ضوابط علمی را رعایت کرده است. از این رو بسیاری از مواردی که به عنوان خطای پزشکی مطرح می شود خطا نیست بلکه عوارض یک روش درمانی است که اجتناب ناپذیر هم است.جام جم آنلاین


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
0
1
آیا خود پزشک هم جزو مردم محسوب میشود؟
وقتی حقوق پزشک که جزو همون مردم است 9 ماه گاها 12 ماه عقب بیفتد انتظار داریم عقلاً عرفاً منطقاً انساناً و هر جور که حساب کنیم درست طبابت کند.نه معلوم است که نه.مگر میشود همه اش شکایت و قصور و...
در هر اعتقادی شما نمیتوانید کسی را که حقوق اش را نداده اید مجبور به کار کنید.نتیجه این کار رها کردن است چه رها کردن واقعی چه رها کردن فکری و مطمئنا افزایش کم کاری ها و قصور ها که این هم بدیهی است و مطمئنا اولین متضرر همون بیماران اند چرا که پزشک های خوب و باسواد کم میشوند(هرچند گفته شود پول پرست بوده اند!) و بیماران مجبورند به افراد باقی مانده که البته ناراضی هم به علت تعویق حقوق هستند کنند و همه اش شکایت و قصور ووو.
چرا با زور بخواهیم مسیر اشتباه را ادامه دهیم
به نظرم اکثریت پزشکان پول پرست نیستند ولی بدون حقوق هم کار نمیکنند این بسیار بدیهی است.هیچ احدی بدون پول کار نمیکند چرا که هیچ احدی بدون پول غذا و مکان و... نمیدهد.وقتی چندین ماه حقوق عقب بیفتد آیا نباید انتظار داشت که پزشک پولش رو طلب کند.پولی که خودش برای بیمارستان درامد زائی کرده است
پزشک ایرانی دوسرو گردن بالاتر از پزشکان اطراف حتی اروپا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
1
اولا پزشکان ایرانی بسیار باسواد هستند و شاهدش همین توریسم درمانی قوی است که حتی از کشورهای اروپایی فقط برای پزشک ایرانی میایند
ثانیا تعرفه ها واقعی شود بیمه های تقویت شود پرداخت ها منظم شود اون وقت به راحتی میتوان شاهد کاهش قصور و نارضایتی ها بود.وگرنه این کلاف با فشار باز نمیشود وبدتر گره میخورد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: