کد خبر: ۱۳۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 14
تخلفات زیرمیزی در تهران 85 درصد و در استانهای دیگر سطح کشور تا حدود 95 درصد طی سالهای اخیر مهار شده است.

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تخلفات زیرمیزی در تهران 85 درصد و در استانهای دیگر سطح کشور تا حدود 95 درصد طی سالهای اخیر مهار شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدسجاد رضوی عصر چهارشنبه در حاشیه دوره آموزشی ارزیابی کیفی عملکرد پزشکان و موسسات طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و نظارت و بازرسیهای مستمر شاهد کاهش چشمگیر تخلفات زیرمیزی در سطح کشور بوده ایم.

وی بدون اشاره به آمار تشریحی در این زمینه ادامه داد: بخشی اندکی از زیرمیزیها که اکنون وجود دارد مربوط به خدمات و جراحیهای سرپایی است که در برخی از مطبها انجام می شود.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت بهداشت گفت: در تهران به دلیل جمعیت و تعداد پزشکان، موارد کنترل نشده بیشتر از سایر استانهای کشور مشاهده می شود.
وی افزود: همه شکایتهای مردمی پیرامون زیرمیزی از طریق سامانه تلفنی 1690 با سرعت مورد رسیدگی و پیگیری قرار می گیرد بطوری که هم اینک هیچ پرونده رسیدگی نشده در این زمینه وجود ندارد.
رضوی ادامه داد: از سوی دیگر نظارت و بازرسی در بیمارستانها پیرامون تخلفات زیرمیزی به صورت مستمر دنبال می شود.
وی همچنین گفت: اکنون اطبای متخصص و متبحر زیادی از رشته های مختلف پزشکی در مناطق مختلف کشور فعالیت دارند و نمی توان گفت با برخورد یک پزشک، درمان بیمار دچار اختلال می شود.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت بهداشت افزود: دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت باعث شد پدیده زیرمیزی که قبلا می رفت به یک عرف تبدیل شود به یک اقدام غیراخلاقی مبدل شده باشد.
دوره آموزشی ارزیابی کیفی عملکرد پزشکان و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت با محوریت نقش نظارت در مدیریت بهینه هزینه های درمان به میزبانی مشهد فردا بکار خود پایان می دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: