کد خبر: ۱۳۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 15
همه ما در هر شغل و حرفه‌ای باشیم، می‌خواهیم آن را به بهترین شکل انجام دهیم و امیدواریم روزی از این طریق احساس پیشرفت کنیم و به آرزوهایمان جامه عمل بپوشانیم.
 شفا آنلاین: شاید کارمندی تمام‌وقت هستید و می‌خواهید ارتقا بگیرید یا حتی به دور از فضای کاری خود آرزوی نوشتن یک کتاب را در سر دارید اما چه چیزهایی ما را از رسیدن به خواسته‌هایمان باز می‌دارد:

1به گزارش شفا آنلاین:. بهره‌وری ضعیف: بهره‌وری اگر به شکل درستی اعمال نشود می‌تواند دشمن سرسخت کارهای بزرگ باشد.
بهره‌وری به معنای استفاده بهینه از توانایی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن است و ارتباط نزدیکی با به تعویق‌انداختن دارد.
نشانه‌های بهره‌وری ضعیف شامل:

ایجاد وقفه حین انجام کارها
انجام دادن همزمان کارها یا از این شاخه به آن شاخه پریدن هنگام انجام این وظایف
انجام کارهای زیادی که دلیلی برای اهمیت آن‌ها وجود ندارد.

2. به تعویق انداختن: همه ما به خوبی بااین مفهوم آشنا هستیم، آن هم در زمان‌هایی که نیاز به انجام کاری مهم داریم و گاهی انجام آن را تا جای ممکن به تاخیر می‌اندازیم.
به تعویق انداختن می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که برخی از آن‌ها شامل:
اجتناب از کارهای سخت و دشوار است.
می‌دانیم کاری که باید انجام دهیم کار مهمی است اما این کار آنچنان که باید رغبت ما را برای انجام آن برنمی‌انگیزاند.
تنبلی می‌کنیم و می‌خواهیم هرکاری جز این کار را انجام برسانیم.

3. برنامه‌ریزی: برنامه‌ریزی به اندازه انجام خود کارها برای ما اهمیت دارد. وقتی کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم باید معیارهایی برای سنجش کارهای مهم‌تر در دست داشته باشیم. در صورت نداشتن برنامه‌ریزی با مشکلات زیر روبه‌رو می‌شویم:
هرچه کار بیشتری انجام می‌دهیم نتایج کمتری به دست می‌آوریم.
در پایان روز احساس خستگی شدید داریم اما احساس پیشرفت نمی‌کنیم.
هرچیزی می‌تواند حواس ما را از موضوع اصلی منحرف کند زیرا ما کنترلی بر روال امور و کارها نداریم.

۴. اولویت‌بندی: اولویت‌بندی در واقع بخشی از برنامه‌ریزی به شمار می‌رود و به ما اجازه می‌دهد تا اول به کارهای مهم بپردازیم. ما وقتی از اولویت‌بندی به نحو درست استفاده نمی‌کنیم که:
معیارهای درستی برای اندازه‌گیری اهمیت مسائل نداریم.
قادربه به حذف وظایف غیرمهم نیستیم. هر کاری که پیش بیاید را انجام می‌دهیم.

۵. کارآیی: کارآیی ارتباط نزدیکی با محیط و احساس شخصی شما دارد. اگر شما احساس بیماری می‌کنید و کارآیی کامل ندارید، در این شرایط کارکرد شما آسیب می‌بیند. ما در شرایط زیر کارآیی چندانی نداریم:
در محیط بیگانه‌ای قرار داریم که به آن عادت نداریم.
به لحاظ روانی و جسمانی در شرایط خوبی به‌سر نمی‌بریم.
وظایفی راکه به‌طور معمول برای ما مشکلی ایجاد نمی‌کردند، به سختی انجام می‌دهیم.سپید
منبع: Lifehack
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: