کد خبر: ۱۳۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 13
شفاآنلاین:سلامت >جامعه پزشکی >نخستین تفاهم نامه جامع همكاري دانشگاهي در سفر هيات اعزامي دانشكاه علوم پزشکی سمنان به جمهوري قرقيزستان امضاشد.
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین ،صبح دوشبنه و در بدو ورود، هيئت اعزامي دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به كشور قرقيزستان در ملاقاتي با روزبهاني سفير جمهوري اسلامي ايران در آن كشور برنامه هاي هيئت و زمينه هاي همكاري هاي فيمابين دو كشور مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.

بعدازظهر نیز هیات همراه ضمن بازديد از دانشگاه ایسلاوسکی با مسئولين اين دانشگاه از جمله رييس دانشكده پزشكي مذاکره نمودند و امكان همکاری نزدیک دو دانشگاه در زمینه های تبادل استاد، دانشجو و همچنین درمانی مورد بررسي قرار گرفت.

دانشگاه  ایسلاوسکی یکی از بزرگترین دانشگاههای کشور قرقیزستان است که همکاری نزدیکی با روسیه و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و سوِییس دارد.

در ادامه هيئت اعزامی با حضور در آکادمی پزشکی قرقيزستان كه قدمت ٧٥ ساله در تربيت نيروهاي سلامت در آن كشور دارد،  پس از دو ساعت مذاکره در زمینه های همکاری، تفاهم‌نامه همکاری بین دو دانشگاه به امضای طرفین رسید.


لازم به ذكر است سفر هيئت اعزامي دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در آستانه سفر رئيس  جمهوري اسلامي ايران به قرقيزستان براي بررسي زمينه هاي بسط روابط فيمابين در حوزه سلامت صورت پذيرفته است. اين هيئت متشكل از دكتر مهدی شادنوش رئيس دانشگاه، دكتر دانايي معاون آموزشي و دكترصفري مدير روابط بين الملل دانشگاه مي‌باشد.

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: