کد خبر: ۱۳۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 12
درمان پوکی استخوان بستگی به سن بیمار دارد و گاهی با مصرف مکمل‌های کلسیم و داروهای استخوان‌ساز می‌توان این مشکل را برطرف کرد.
شفا آنلاین:فوق تخصص غدد با اشاره به راه‌های درمان پوکی استخوان گفت: استعمال سیگار ریسک ابتلا به استئوپروز را افزایش می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد پژوهی در نشست خبری که در ارتباط با سمینار بین‌الملللی تازه‌های پیشگیری ،‌تشخیص و درمان پوکی استخوان برگزار شد، اظهار داشت: درمان پوکی استخوان بستگی به سن بیمار دارد و گاهی با مصرف مکمل‌های کلسیم و داروهای استخوان‌ساز می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه زنان اصولا بعد از سنین یائسگی بیشتر دچار پوکی استخوان می‌شوند افزود: هرمون‌های زنانه از استخوا‌ن‌خواری جلوگیری کرده ولی پس از یائسگی به دلیل کاهش سطح این هرمون‌ها پوکی استخوان بیشتر بروز می‌کند.

رئیس شبکه استئوپروز ادامه داد: هورمون‌درمانی در زمینه پوکی استخوان در چند سال اخیر کمتر استفاده شده و بیشتر در مواقعی که فرد در سنین پایین‌ دچار پوکی استخوان شود برایش هورمون درمانی صورت می‌گیرد.

فوق تخصص غدد مصرف کلسیم و تامین ویتامین D در بدن را راهکار موثر پیشگیری و درمان پوکی استخوان برشمرد و عنوان کرد: مصرف برخی از داروها در این زمینه سبب کاهش استخوان‌خواری می‌شود که این داروهای مورد نظر اکثرا در ایران موجود بوده و برخی نیز تولید داخل هستند.

وی ورزش، تغذیه سالم و عدم استعمال سیگار را از دیگر عوامل مهم پیشگیری از پوکی استخوان دانست و گفت: افرادی که ورزش انجام می‌دهند کمتر در معرض پوکی استخوان قرار گرفته و براساس توجه به اصل پیشگیری مردم باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: