کد خبر: ۱۳۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 11
دو طرح بهداشتی شامل درمانگاه تخصصی الزهرا(س) و زایشگاه و بلوک زایمانی کوثر، در بیمارستان امام خمینی(ره) خاش با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
شفا آنلاین:وزیر بهداشت و درمان در جمع مردم و مسئولان خاش در مراسم افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی عنوان کرد: از نگاه مسئولان عالی نظام ، هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد.

به گزارش شفا آنلاین، دو طرح بهداشتی شامل درمانگاه تخصصی الزهرا(س) و زایشگاه و بلوک زایمانی کوثر، در بیمارستان امام خمینی(ره) خاش با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

درمانگاه تخصصی الزهرا(س) با بیش از 23 میلیارد ریال اعتبار در متراژ هزار و 42 متر مربع و زایشگاه و بلوک زایمانی کوثر نیز با حدود 25 میلیارد ریال اعتبار با گستره 748 متر مربع در کمتر از یک سال ساخته شده است.

ساختمان اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش نیز تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

دکتر سیدحسن هاشمی در سفر به استان سیستان و بلوچستان و شهرستان خاش، گفت: از نگاه مسئولان عالی نظام ، هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد. همه با هم به عنوان ستون‌های خیمه اسلام باید به دنبال مجد و بزرگی و پایداری شریعت اسلام باشیم.

هاشمی یکی از مهم‌ترین محورهای انقلاب اسلامی را رسیدگی به محرومان و مستضعفان عنوان کرد و افزود: بنای انقلاب بر گسترش عدالت بود اما کشورداری با وجود اختلاف سلیقه ها، بسیار دشوار است و گرفتاری‌هایی مانند جنگ، تحریم و وجود افرادی که بجای خدمت به قدرت، ثروت و مکنت فکر می‌کنند، همواره از دوران رسول خدا و ائمه اطهار وجود داشته است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اطمینان دارم که آینده از آن مسلمانان است، مشروط به اینکه با هم وحدت داشته باشند؛ زیرا در این صورت هیچ دشمنی نمی‌تواند در مقابل آن ایستادگی کند. در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند که اگر با هم متحد باشند به تعبیر حضرت امام (ره) حتی می توانند با یک سطل آب، رژیم صهیونیستی را نابود کنند.

هاشمی رسیدن به عزت در جهان اسلام را نیازمند داشتن علم و عالمان و حاکمانی لایق دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای جهان، رهبران آن هیچ افتخاری در زندگی خود به جز سرسپردگی نداشته‌اند.

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی مردم ایران وحدت بین علما و مردم اهل تسنن و تشیع را می‌بینند، احساس افتخار می‌کنند و از صمیم قلب خوشحال هستند و مردم از دعوا، تفرقه و نزاع احساس خوشایندی ندارند که ناشی از فطرت الهی است و وقتی می‌بینند همه از همگرایی و وحدت صحبت می‌کنند، خوشحال می‌شوند، زیرا وحدت سنت پیامبر خدا است.

وزیر بهداشت، وحدت مسلمانان را مانند ستون‌های بناهای مختلف مانند مساجد یاد کرد و گفت: علمای اهل تسنن و تشیع ستون پیکره اسلام هستند که می توانند در همه عرصه ها مدعی باشند و ایران نشان داد شرایطی که در یک قرن گذشته بر خلاف برخی ادعاهای نادرست انقلاب کارگری مارکسیسم، دین توانست یک کشور و ملت‌ها را اداره کند و شک ندارم که این راه، بی‌بازگشت است.

هاشمی بیان کرد: معتقدیم دولت با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و تأیید شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی، موضوع برجام را به نتیجه رساند.

وی با بیان اینکه از آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار دوراندیش استان که مدیری نمونه هستند و امام  جمعه اهل سنت زاهدان تشکر می کنم، افزود: فراموش نشده است که قبل از این دولت، چه گرفتاری‌ها و مشکلات امنیتی در سیستان و بلوچستان حاکم بود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: دولت دکتر روحانی  با درایت و منطق و بدون کوچک‌ترین عقب نشینی از آرمان‌های شهدا، امام شهدا و منویات مقام معظم رهبری توانست با مسلمانان جهان و منطقه و با احترام متقابل با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند که موضوع برجام نیز در همین راستا بود.

هاشمی خاطر نشان ساخت: آن عده‌ای که همواره به دنبال ناامید کردن مردم هستند و آیه یاس می خوانند با توجه به فرمایش صریح مقام معظم رهبری در پازل دشمن حرکت می کنند.

وی با اظهار اینکه سیستان و بلوچستان داشته های بسیاری دارد که در طول تاریخ مغفول مانده، در ادامه از این استان به عنوان محور توسعه یاد کرد و گفت: توسعه زمانی رخ می دهد که امنیت و تحریم نباشد و زمینه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و رونق تولید و اشتغال فراهم شود، مسئله ای که دولت آن را دنبال می کند.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: تعداد پایگاه ها و مراکز بهداشتی، زایمان‌ها، تخت های بیمارستانی، پزشک و پرستار در استان افزایش یافته و از سوی دیگر تعداد سزارین ها کاهش یافته است که این اقدامات قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: سیستم بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان به برکت انقلاب اسلامی ایران از شرایط خوبی برخوردار است که این رشد قابل باور نیست.

وی افزود: برخی شاخص های سلامت در این استان بهتر از مناطق دیگر است، اما در برخی از شاخص‌ها نقاط کوری وجود دارد که نیاز به رفع نقص‌ها و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی داریم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: