کد خبر: ۱۳۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 10
درقطعنامه پایانی هفدهمین کنگره بین المللی تغذیه انترال و پارنترال آسیا اعلام شد:
شفاآنلاین :سلامت >قطعنامه پایانی هفدهمین کنگره بین المللی تغذیه انترال و پارنترال آسیا (( PENSA – 2016با شعار سالانه" مبارزه با سوء تغذیه بیمارستانی" توسط شرکت کنندگان در این کنگره صادر گردید.

به گزارش شفاآنلاین ،هفدهمین کنگره بین المللی تغذیه انترال و پرنترال آسیا (( PENSA – 2016به همت دانشگاههای علوم پزشکی استان سمنان و دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن علمی تغذیه ایران و همچنین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفتر ارزیابی فنآوری، تدوین و استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت با شعار "مبارزه با سوء تغذیه در بیمارستان" برای اولین بار در ایران، از روز سه شنبه 16 آذرماه در سالن همایش های هتل المپیک تهران گشایش و در بعدازظهر روز پنجشنبه 18 آذر ماه پایان یافت.

در آیین اختتامیه این کنگره بین المللی، دکتر مهدی شادنوش دبیر کنگره ضمن تشکر از اساتید، شرکت کنندگان خارجی و داخلی و دست اندرکاران برگزاری این کنگره، قطعنامه پایانی هفدهمین کنگره بین المللی تغذیه انترال و پارنترال آسیا (PENSA) را در اختیار رسانه های جمعی قرار داد.

بسمه تعالی

قطعنامه پایانی هفدهمین کنگره بین المللی تغذیه انترال و پارنترال آسیا (PENSA) با شعار سالانه" مبارزه با سوء تغذیه بیمارستانی"

طی سه روز برگزاری کنگره و ارائه سخنرانی های علمی توسط اساتید و کارشناسان داخلی و خارجی و مسئولین انجمن تغذیه بالینی آسیا و اروپا و بر اساس شواهد علمی ارائه شده، موارد ذیل مورد تأکید حضار و اساتید محترم قرار گرفت:

1- با توجه به نقش غیر قابل انکار تغذیه درپیش آگهی بیماران بستری در بیمارستان و تأثیر شگرف آن در کاهش مرگ و میر، عوارض بیماریها ، و هزینه های بیمارستانی توجه بیش از پیش به این مقوله مهم در سیستم مراقبتهای بیمارستانی مورد تأکید قرار گرفت.

2- ارتقا جایگاه تغذیه بالینی در خدمات بیمارستانی وحمایت سیستماتیک از این امر مهم توسط مسئولین محترم وزارت متبوع و مسئولین درمانی و بیمارستانی در سراسر کشورمورد تأکید قرار گرفت.

3- با توجه به نقش کلیدی مراقبتهای تغذیه ای در کاهش عوارض و هزینه های بیمارستانی و وجود شواهد علمی غیر قابل انکار دراین زمینه پوشش بیمه ای این خدمات به عنوان حداقل انتظار از مسئولین محترم وزارتخانه متبوع مورد تأکید قرار گرفت.

4- پوشش بیمه ای محصولات تغذیه ای استانداردکه تحت نظر وزارت بهداشت و بر اساس اصول علمی تهیه میشوند مورد تأکید قرار گرفت.

5- توجه ویژه به امر آموزش تغذیه بیمارستانی در مقاطع مختلف اعم از کارشناسان تغذیه و گنجاندن آن در سرفصلهای آموزشی در مورد سایر تخصصها بخصوص در باز آموزیهای دوره ای مورد تأکید قرار گرفت.

6- تهیه راهنماهای بالینی تغذیه ای بر مبنای اصول علمی و الزام مراکز درمانی درلحاظ کردن آنها در درمان بیماران مورد تأکید قرار گرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: