کد خبر: ۱۳۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 09
بهبود سریع بیماران،کاهش ریسک سوء تغذیه و ارتقاء کیفیت خدمات تغذیه بیمارستانی هدف اصلی بخش تغذیه بالینی است که در تحول نظام سلامت به آن بیش از پیش پرداخته شده است.
شفا آنلاین:مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت در هفدهمین کنگره بین المللی تغذیه انترال و پرنترال آسیا که به همت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و دانشگاه تهران در حال برگزاری است،  گفت: بهبود سریع بیماران،کاهش ریسک سوء تغذیه و ارتقاء کیفیت خدمات تغذیه بیمارستانی هدف اصلی بخش تغذیه بالینی است که در تحول نظام سلامت به آن بیش از پیش پرداخته شده است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی ماهر افزود: از آنجا که تا سال 1390 عملا" ساماندهی این بخش مهم از هتلینگ بیماران بستری مورد غفلت واقع شده، در برنامه تحول نظام سلامت به این مهم پرداخته و قدم های مثبتی در استانداردسازی فرایندها برداشته شد.
وی در ادامه از "رویکرد برنامه های تغذیه بالینی"، "اصلاح ساختاری"، "شرح وظایف پرسنل ذیربط" و "استانداردسازی" به عنوان فرایندهای موجود در بیمارستان ها نام برد.
دکتر ماهر، ساماندهی خدمات غذا و تغذیه در بیمارستان های کشور اعم از مدیریت خدمات غذایی و مشاوره تغذیه و رژیم درمانی بیماران از طریق استاندارد سازی خدمات و تبیین فرایندها را از اهداف پیاده سازی برنامه های تغذیه بالینی دانست.
مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی در پایاناستانداردسازی،  شفاف سازی فرایندها، ارزیابی تغذیه ای بیماران بستری، شفاف سازی فرایندهای مشاوره تغذیه بیماران، ارتقاء کیفیت اعتباربخشی واحد تغذیه در بیمارستانهای کشور و توانمند سازی مشاورین تغذیه از ابعاد علمی و عملی را از اهداف کاربردی ساماندهی خدمات غذا و تغذیه در بیمارستان ها اعلام کرد.

برچسب ها: سلامت ، بیماران ، بالینی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: