کد خبر: ۱۳۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 08
مهتاب مقصودلو در حاشیه همایش کشوری بیماری های عفونی قابل انتقال از راه خون در ساری سن مجاز برای اهدای خون را 18 تا 65 سال اعلام کرد .

شفا آنلاین:معاون آموزشی و پژوهشی سازمان انتقال خون کشور گفت : همراه با افزایش جمعیت سالمندی به عنوان پدیده پیش روی آینده کشور این مساله باعث کاهش تعداد اهداکنندگان خون می شود .
به گزارش شفا آنلاین،مهتاب مقصودلو در حاشیه همایش کشوری بیماری های عفونی قابل انتقال از راه خون در ساری سن مجاز برای اهدای خون را 18 تا 65 سال اعلام کرد .
وی افزود : با پا به سن گذاشتن افراد و عبور از سن 40 سالگی دیابت و فشار خون از جمله بیماری های غیر واگیری هستند که افراد به آنها مبتلا می شوند .
معاون سازمان انتقال خون کشور ادامه داد : ابتلا به این بیماری ها باعث می شود تا افراد نتوانند اهدای خون داشته باشند .
وی گفت : هم اکنون یک تا 2 درصد جمعیت 50 تا 55 سال کشور خون اهدا می کنند که یکی از پایین ترین جمعیت اهداکننده خون به شمار می روند .
به گفته مقصود لو جذب و نگه داشتن اهداکنندگان مستمر و جوان از برنامه های پیش روی سازمان انتقال خون کشور است و این مساله به صورت جدی پیگیری می شود .
وی ادامه داد : سازمان انتقال خون با فراخوان اهداکنندگان سالم و دعوت از آنها برای اهدای خون و همچنین آموزش های لازم برای فرهنگ سازی برای اهدای خون تلاش دارد تا اهداکنندگان سالم خون را به صورت پایدار حفظ نماید .
معاون سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه 2 و 6 دهم درصد جمعیت کشور خون اهدا می کنند ، افزود : براساس شاخص های سازمان بهداشت جهانی کشورهایی که بیش از 2 درصد جمعیت خون اهدا بکنند ، شرایط خوب اهدای خون دارند .
وی افزود : هم اکنون 75 درصد اهداکنندگان خون کشور مستمر هستند و دستکم سالی 2 بار خون اهدا می کنند .

برچسب ها: چالش ، عفونی ، دیابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: