کد خبر: ۱۳۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 08
دبیر اجرایی هفدهمین کنگره بین‌المللی پنسا مطرح کرد
دکتر مهدی شادنوش از "مبارزه با سوء تغذیه در بیمارستان‌ها" به‌عنوان شعار این کنگره بین‌المللی یاد کرد و افزود: رویکرد علمی‌تر به تغذیه بالینی بیماران در بیمارستان‌ها می‌تواند به‌عنوان یک شاخص مهم به بهبود روند درمانی بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمک کند.

شفاآنلاین>سلامت>دبیر اجرایی هفدهمین کنگره بین‌المللی انترال و پرنترال آسیا (پنسا-2016) از حضور 25 متخصص برجسته از شاخص‌ترین متخصصان، محققان و دانشمندان علم تغذیه دنیا در این کنگره بین‌المللی خبر داد و گفت: وزارت بهداشت به‌دنبال رویکردی تخصصی‌تر به تغذیه بیماران در بیمارستان‌ها است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر مهدی شادنوش با بیان اینکه کنگره بین‌المللی پنسا 2016 به همت دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و تهران هم‌اینک در حال برگزاری است، اظهار کرد: این کنگره بین‌المللی معتبر برای اولین‌بار است که در ایران برگزار می‌شود.

وی از "مبارزه با سوء تغذیه در بیمارستان‌ها" به‌عنوان شعار این کنگره بین‌المللی یاد کرد و افزود: رویکرد علمی‌تر به تغذیه بالینی بیماران در بیمارستان‌ها می‌تواند به‌عنوان یک شاخص مهم به بهبود روند درمانی بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه این کنگره از 16آذرماه در ایران آغاز به‌کار کرده، افزود: هفدهمین کنگره بین‌المللی انترال و پرنترال آسیا تا 18 آذرماه ادامه دارد و بسیاری از برجسته‌ترین متخصصان این حوزه در آن به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

شادنوش با پیچیده خواندن بسیاری از بیماری‌های امروز و نوپدید بودن برخی از آنها، خاطرنشان کرد: برگزاری این کنگره و بهره‌گیری از دستاوردهای علمی آن می‌تواند هم به روند درمان بیماران در ایران کمک کند و هم می‌تواند در زمینه پیشگیری از ابتلا به بسیاری بیماری‌ها و عدم تحمیل هزینه‌های هنگفت درمانی به کشورمان کمک کند.

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره بین‌المللی انترال و پرنترال آسیا، در پاسخ به پرسشی در خصوص آثار ارسالی به دبیرخانه این کنگره بین‌المللی و میهمانان آن گفت: در مجموع طی سه روز برگزاری این کنگره 51 سخنرانی در 15 سمپوزیوم علمی و تخصصی توسط متخصصین و دانشمندانی از کشورهای مختلف ارائه می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان از گروه‌های تغذیه (دانشجویان، کارشناسان، کارشناسان ارشد و دکتری تغذیه)، پزشکان عمومی، داروسازان، متخصصان اطفال، متخصصان بیهوشی، متخصصان غدد، متخصصان داخلی،طب سالمندی، کارشناسان و کارشناسان ارشد پرستاری و صنایع غذایی و کارشناسان مامایی به‌عنوان گروه‌های هدف این کنگره معتبر بین‌المللی نام برد و گفت: در این کنگره بین‌المللی علاوه بر برجسته‌ترین متخصصان ایرانی این حوزه، متخصصانی از کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، لهستان، تایلند، اندونزی، چک، بلژیک و هلند نیز حضور دارند.

وی به تجلیل از برنامه‌های اساسی و بنیادی وزارت بهداشت و درمان در حوزه سلامت پرداخت و گفت: وزارت بهداشت در چند سال اخیر جدای از ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تحول‌آفرینی در حوزه سلامت، در زمینه تولید علم و ایجاد زیرساخت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و برگزاری همایش‌ها و کنگره‌ها و جشنواره‌های علمی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز کارنامه درخشانی داشته که پنسای 2016 نیز یکی از مهم‌ترین آنها است که به همت دو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و تهران در حال برگزاری است.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: