کد خبر: ۱۳۳۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 07
آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به‌محض دریافت پول تا آخرین سکه آن را خرج می‌کنید. خرج کردن افراطی می‌تواند به قرض کردن و قرار گرفتن در وضعیت بد مالی منجر شود درحالی‌که اتخاذ یک روش متعادل می‌تواند هم مانع از خرج کردن افراطی و هم پس‌انداز شود.
شفا آنلاین:  اولین قدم برای کنترل خرج کردن، شناخت وضعیت کنونی است:
خرج‌های غیرضروری را شناسایی کنید. اولین قدم برای کنترل عادت‌های خرج کردن، بررسی مواردی است که ضرورت ندارد. برخلاف هزینه‌های ثابتی مانند کرایه‌خانه، قبض‌ها و هزینه‌های رفت‌وآمد که هرماه به‌طورمعمول به یک منوال است، شناخت هزینه‌های غیرضروری و کنترل آن می‌تواند سهم مهمی در مدیریت مخارج داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین:از خودتان این سوالات را بپرسید: آیا پول زیادی صرف هزینه‌های غیرضروری می‌کنید؟ آیا در پرداخت قبوض و صورتحساب‌ها به خاطر هزینه‌های مسافرت با مشکل مواجه می‌شوید؟ آیا به کفش‌های طراحی‌شده یا مارک خاصی علاقه‌مندید که با درآمد شما هماهنگی ندارد؟

از وسایلی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، فهرستی تهیه کنید: شاید در سایت‌هایی عضو شده‌اید که اصلا آن‌ها را نمی‌بینید یا در باشگاه یا آموزشگاهی ثبت‌نام کرده‌اید که از کلاس‌هایش استفاده نمی‌کنید. شاید لازم نباشد همه هزینه‌هایی را که در منطقه خاکستری اتفاق می‌افتد، حذف کنید اما دقت کردن و بررسی آن‌ها را جدی بگیرید.

هزینه‌های خود را در سه ماه گذشته سال بررسی کنید. گزارش‌های مالی کارت اعتباری و حساب خود را علاوه بر هزینه‌های نقدی در نظر داشته باشید و دریابید که هزینه‌های شما صرف چه چیزهایی می‌شود. به موارد ظاهرا بی‌اهمیت همچون رفتن به کافه یا وعده غذایی حین مسیر کار توجه نشان دهید.
اگر دست‌کم یک هفته یا یک ماه موارد هزینه‌های خود را بررسی کنید به نتایج جالب‌توجهی خواهید رسید. اگر شرایطی را داشتید و هزینه‌های سالیانه خود را بازبینی می‌کردید این نتایج حتی جالب‌تر هم خواهد بود. اگر متوجه نباشید هزینه‌های غیرضروری می‌تواند بخش مهمی از مخارج شما را دربربگیرد و ثبت و ضبط این موارد قدرت انتخاب شما را افزایش می‌دهد. دقت کنید که چه میزان از هزینه‌های شما صرف نیازها و چه میزان صرف تمایلات شما می‌شود و توجه داشته باشید که چه میزان از هزینه‌های شما ثابت و چه میزان غیرضروری محسوب می‌شوند.

رسیدهای خود را نگه‌دارید. این روشی مناسب برای آگاهی از نحوه خرید شماست. این کار باعث می‌شود بدانید که چه میزان از هزینه‌های شما به‌عنوان‌مثال صرف غذا خوردن در خارج از خانه می‌شود. اگر از کارت اعتباری خود استفاده می‌کنید، دنبال کردن مناطقی که بیشترین خرج را در آن انجام می‌دهید، آسان‌تر خواهد بود.

از برنامه‌های تنظیم مخارج استفاده کنید. اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کامپیوتری «مدیریت مخارج» زیادی در بازار وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دخل‌وخرج خود را بیشتر تحت کنترل بگیرید. این برنامه‌ها به شما در تصمیم‌گیری و صرف پول بر اساس هزینه‌ها کمک می‌کنند.
سپید
منبع: Wikihow
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: