کد خبر: ۱۳۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 05
اجرای این طرح سبب وفاق عمومی در جامعه است و همان‌طور که وزیر بهداشت نیز اشاره کرده طرح تحول سلامت مورد حمایت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است و آن را مربوط به نظام می‌دانند.

شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول و اصلاح تعرفه‌ها میزان زیرمیزی پزشکان نزدیک به صفر شده است، گفت: در سال 92 این میزان 7 تا 10 هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با طرح تحول سلامت اظهار داشت: اجرای این طرح سبب وفاق عمومی در جامعه است و همان‌طور که وزیر بهداشت نیز اشاره کرده طرح تحول سلامت مورد حمایت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است و آن را مربوط به نظام می‌دانند.

وی  افزود: برخی می‌خواهند طرح تحول سلامت را به وزارت بهداشت تقلیل دهند در حالی که اجرای این طرح آرمان وزرای سابق و کمیسیون‌های بهداشت و درمان سابق مجلس بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد مشکلات و بدهی بیمه‌ها، گفت: 2 هزار میلیارد تومان طی امروز یا فردا در اختیار بیمه سلامت قرار می‌گیرد و 2 هزار میلیارد نیز در بورس عرضه خواهد شد و با اقدامات و پیگیری رئیس جمهور و آقایان نهاوندیان و نوبخت ان‌شاءالله در هفته آتی مشکلات عمده بیمه‌ها رفع خواهد شد.

حریرچی، گفت: مخالفان طرح تحول بگویند که کدام قسمت از موفقیت‌های طرح تحول را می‌خواهند حذف کنند. آیا حذف خدمت‌رسانی در حاشیه شهر و یا سایر مسائل مدنظرشان است؟!

وی تصریح کرد: آقایانی که انتقاد می‌کنند پاسخ بدهند که در دوره مسئولیت خودشان وضعیت خرید تجهیزات و یا مشکلات بیمه‌ای به چه صورت بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در سال 92، 7 تا 10 هزار میلیارد تومان حدود حجم زیرمیزی پزشکان بود و اکنون این میزان با اصلاح تعرفه نزدیک به صفر شده و روال غیرقانونی که مردم را اذیت می‌کرد دیگر وجود ندارد. 

حریرچی گفت: مردم اجازه حذف طرح تحول را نمی‌دهند چرا که این طرح مزایای گوناگونی برای ‌آنان به همراه داشته است. 

وی در مورد تجمیع بیمه‌ها خاطرنشان کرد: آنچه که تکلیف ما بوده را به اطلاع مردم رسانده‌ایم و منابع نیز برای مردم مشخص است. مصرف دارو با اجرای طرح تحول در کشور کنترل شده،‌ ارزبری به میزان قابل توجه کاهش داشته و این در حالی است که دسترسی به دارو بیشتر شده است.

حریرچی در ارتباط با جابه‌جایی پایتخت و ضرورت‌های آن از لحاظ حوزه بهداشت و درمان، گفت: این مسأله تصمیم‌گیری سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و بنده در صلاحیت اظهارنظر نیستم ولی آنچه مسلم بوده این است که اقلیم کنونی با این تراکم جمعیت متناسب نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: