کد خبر: ۱۳۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 05
خضری بیان کرد:
خضری بیان کرد: وزارت بهداشت باید سیاستگذاری کرده و با اعتماد به بخش خصوصی، تلاش کند تا حوزه دارو و داروخانه داری به بخش خصوصی واگذار شود .
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت باید تصدی‌گری خود را در حوزه دارو کاهش دهد، گفت: اعتماد به بخش خصوصی موجب تحولی در زمینه دارو می شود.

به گزارش شفاآنلاین،رسول خضری  درباره آسیب چند شغلی‌گری در حوزه دارو و داروخانه داری، افزود: امروزه روز به روز بر آمار بیکاران در حوزه‌های مختلف افزوده می شود که اگر جلوی این روند گرفته نشود روز به روز وضعیت بیکاری به صورت تصاعدی افزایش می یابد که متاسفانه چنین معضلی نیز در حوزه دارو و داروخانه داری شاهد هستیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گاهی مشاهده می‌شود افرادی نه تنها دارای داروخانه هستند بلکه در هیات مدیره های شرکت‌های دارویی فعالیت می کند و به صورت ناعادلانه و رانتی از جایگاه های مختلف استفاده می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: به نظر می رسد مسئولان وزارت بهداشت باید ورود جدی به این حوزه ها داشته باشد و نظارت دقیقی به وضعیت چند شغلی گری در حوزه دارو و داروخانه داری داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش تصدی گری دولت در حوزه دارو، یادآور شد: اصل 44 قانون اساسی بر این نکته تاکید دارد که دولت باید به امور حاکمیتی بپردازد و برون سپاری وظایف غیرحاکمیتی باید در دستور کار دولت باشد که حوزه دارو نیز از این قائده مستثنی نیست.

خضری افزود: وزارت بهداشت باید سیاستگذاری کرده و با اعتماد به بخش خصوصی، تلاش کند تا حوزه دارو و داروخانه داری به بخش خصوصی واگذار شود زیرا امروزه بودجه عمومی کشور صرف هزینه‌های جاری و عمومی می شود که باید با راهکاری مشخص مانع از چنین اقداماتی شد و از ظرفیت بخش خصوصی نیز به درستی استفاده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون بهداشت نیز می تواند ورود جدی نسبت به این موضوع داشته باشد و از وزارت بهداشت درخواست کرده تا نسبت به ورود بخش خصوصی در حوزه دارو اقدام کند.

 رئیس انجمن داروسازان ایران خواستار تدوین قوانین فرابخشی در برنامه ششم توسعه جهت کاهش چند شغلی‌گری در حوزه دارو و کاهش تصدی‌گری دولت شد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: