کد خبر: ۱۳۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 05
مدیرعامل سازمان انتقال خون اعلام کرد
علی اکبر پورفتح الله اعلام کرد :در سال 95 دیگر خرید خارجی برای کیسه خون نداشتیم و در سال آینده نه تنها هیچ وارداتی نخواهیم داشت بلکه با تولید بیش از نیاز کشور، ایران به یکی از صادر کنندگان کیسه خون در دنیا تبدیل می شود.
شفاآنلاین>سلامت> مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: با سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری یک شرکت معتبر اروپایی در ایران برای اولین بار تولید کیسه های خون در کشور شروع شده است و با این دستاورد که از نتایج برجام است، ایران از واردات کیسه خون بی نیاز شد.

به گزارش شفاآنلاین،علی اکبر پورفتح الله  افزود: در زمینه تولید کیسه خون در کشور شرکت ماکروفارما با سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری وارد کشور شده است و با سهم 50 درصدی طرف خارجی، کار تولید کیسه خون در ایران شروع شده و مجوزهای قانونی این تولید صادر شده است.
وی گفت: کارخانه تولید کیسه خون در منطقه آزاد کرج ایجاد شده است و هم اکنون نیز بخشی از فرآیند تولید که مربوط به مراحل آخر تولید است در این مجموعه انجام می شود و قرار است کل فرآیند تولید کیسه خون در کشور تا خرداد سال 96 در کشور کامل شود.
پورفتح الله افزود: با شروع فعالیت این شرکت خارجی در کشور، در سال 95 دیگر خرید خارجی برای کیسه خون نداشتیم و در سال آینده نه تنها هیچ وارداتی نخواهیم داشت بلکه با تولید بیش از نیاز کشور، ایران به یکی از صادر کنندگان کیسه خون در دنیا تبدیل می شود.
وی افزود: ظرفیت کارخانه تولید کیسه خون در ایران حدود شش میلیون ست کیسه خون است، در حالی که نیاز کشور حداکثر 2.5 میلیون کیسه خون است، بنابراین ایجاد این کارخانه تولید کیسه خون در کشور با هدف صادرات و با نگاه به بازار منطقه ای انجام می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: