کد خبر: ۱۳۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 03
با وجود مشخص بودن نام .و تخلف افراد در این زمینه اما هنوز جریمه آنها (مثل اخراج یا تعلیق مدرک آنها) تعیین نشده است.

شفا آنلاین:معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درباره جزئیات فعالیتهای کمیته حقیقت یاب تخلفات علمی توضیحاتی را ارائه داد.
به گزارش شفا آنلاین،وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در حاشیه نشست خبری اعلام برنامه های هفته پژوهش و فناوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر سرانجام تشکیل کمیته حقیقت یاب تخلفات علمی گفت: در حال حاضر این کمیته گزارشهایی از ارزیابی ها، اسامی و نام افراد به ما ارائه کرده اند.

وی با اشاره به اینکه گزارشهای اولیه ارائه شده اند، ادامه داد: با وجود مشخص بودن نام .و تخلف افراد در این زمینه اما هنوز جریمه آنها (مثل اخراج یا تعلیق مدرک آنها) تعیین نشده است.

به گفته احمدی، مانند فرآیندهای قضایی باید این مسئله دنبال و رسیدگی شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درپاسخ به این سوال که کار کمیته کی به نتیجه نهایی می رسد، گفت: پیگیر هستیم لذا در سه شنبه همین هفته اجلاس معاونین پژوهشی را به این موضوع اختصاص دادیم تا ضمن ارائه گزارشهای کامل بتوانیم چگونگی اجرای آیین نامه و ماجرای تخلفات اخیر را دنبال کنیم.

وی درباره اقداماتی در راستای جلوگیری از تخلفات علمی بیان کرد: مجلات خود را وادار کردیم که از نرم افزارهای همانند جو استفاده کنند همچنین طبق آیین نامه ای که جدیدا ابلاغ شده، تمام پایان نامه و پروپزالها باید در پایگاه ایرانداک ثبت شوند.

احمدی گفت: تمام کسانی که قصد استفاده از مزایای مالی و قانونی برای پایان نامه های خود را دارند باید مجوز ثبت و تکراری نبودن پایان نامه خود را از ایرانداک بگیرند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم یادآور شد: این آیین نامه که چندی پیش ابلاغ شد برای کنترل و شفاف سازی پایان نامه ها و آگاهی بیشتر از حوزه های مختلف برای سرمایه گذاری، مدیریت و سیاستگذاری آموزش عالی بسیار موثر است.
برچسب ها: علمی ، پژوهش ، وزارت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: