کد خبر: ۱۳۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 02
طی برنامه ریزی مقرر شد طی فعالیت دولت یازدهم 21 هزار تخت بیمارستانی دایر شود و در همین چارچوب بطور متوسط سالانه چهار هزار تحت به این بخش در کشور افزوده می شود.
شفا آنلاین>سلامت>عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 540 تختخوابی در حاشیه شرقی کلانشهر مشهد عصر پنجشنبه طی مراسمی با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر ایرج حریرچی در این مراسم گفت: ایران در ابتدای فعالیت دولت یازدهم بین 20 کشور منطقه از جهت تختهای بیمارستانی در رتبه پانزدهم قرار داشت و 57 درصد تختها نیز فرسوده بود.
وی افزود: طی برنامه ریزی مقرر شد طی فعالیت دولت یازدهم 21 هزار تخت بیمارستانی دایر شود و در همین چارچوب بطور متوسط سالانه چهار هزار تحت به این بخش در کشور افزوده می شود.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تاکنون از این رقم 13 هزار تخت بیمارستانی بهره برداری شده و بقیه آن نیز تا پایان دولت یازدهم به انجام می رسد.
وی گفت: همچنین در این مدت 39 هزار و 500 تخت بیمارستانی موجود و محوطه های بیمارستانی اطراف آنها در سطح کشور بازسازی شد.
حریرچی افزود: در کنار اقدامات صورت گرفته در حوزه تختهای بیمارستانی 250 کلینیک ویژه شامل شش هزار مطلب هم با تعرفه جدید ایجاد شد.
وی ادامه داد: هم اکنون 20 میلیون و 50 هزار نفر از جمعیت کشور از خدمات طرح تحول سلامت بهره مندند و با فرانشیز شش درصدی و سه درصدی بستری شده اند.
قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به پروژه بیمارستان 540 تختخوابی حاشیه شهر مشهد نیز اشاره و بیان کرد: این بیمارستان دو خصوصیت عمده دارد که شامل همکاری مطلوب بین بخشی آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و استفاده بهینه از منابع در این حوزه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: