کد خبر: ۱۳۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 30
زونا یکی از بیماری های رایج بین سالمندان است که استرس و فشار روحی با ایجاد آن رابطه مستقیم دارد.
شفا آنلاین:یک متخصص پوست گفت: درصورتی که فرد مبتلا به زونا دچار درگیری عصب چشم شده باشد، باید فرد در اسرع وقت تحت نظر پزشک متخصص بستری شود.

به گزارش شفا آنلاین،خلیل فارسی نژاد متخصص پوست گفت: زونا یکی از بیماری های رایج بین سالمندان است که استرس و فشار روحی با ایجاد آن رابطه مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه زونا مرحله دوم آبله مرغان است، اظهار داشت: فردی که در کودکی آبله مرغان می گیرد که ویروس آن به صورت نهفته در بدن وی باقی مانده است و در اثر استرس، جراحی، ضربه، فشار، بی خوابی و به طور کلی کارهایی که موجب کاهش آرامش فرد می شوند، موجب فعال شدن ویروس زونا در بدن فرد می شود.

فارسی نژاد بیان کرد: ویروس زونا مانند تبخال است با این تفاوت که، تبخال در یک نقطه از بدن ایجاد شده اما زونا در یک منطقه و یک طرف بدن نمایان می شود.

این متخصص پوست تصریح کرد: اصلی ترین عامل برای پیشگیری از ابتلای فرد سالمند به ویروس زونا حفظ آرامش است که دوری از شرایط استرس زا و مهیج برای افراد ضرورت دارد. 

وی عنوان کرد: درصورتی که فرد مبتلا به زونا دچار درگیری عصب چشم شده باشد، باید فورا تحت نظر پزشک متخصص بستری شود، زیرا ممکن است این درگیری موجب آسیب به عصب چشم و گوش وی شود.

فارسی نژاد یادآور شد: اگر فرد مبتلا به زونا در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند بیماری وی به آسانی قابل درمان و با مصرف دارو کنترل می شود ولی اگر این مراجعه با تاخیر صورت گیرد، موجب ایجاد آسیب جدی به فرد می شود.
برچسب ها: بیماری ، زونا ، پوست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: