کد خبر: ۱۳۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 29
پرستاران پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در راستای حیطه تخصصی خود و پس از گذراندن واحد و دوره تکمیلی به عنوان پرستار متخصص در حیطه مربوطه فعالیت می کنند.
شفا آنلاین>سلامت>دبیر کل خانه پرستاری کشور گفت: پرستاران نیز همانند پزشکان در دوره های تخصصی شرکت می کنند.

به گزارش شفا آنلاین،محمد شریفی مقدم دبیر کل سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه دوره پرستار پرکتیشنر برای برای نخستین بار در کشور ایجاد می شود، گفت: این دوره از سال ۱۹۶۵ در اروپا و آمریکا ایجاد شد.

وی با بیان اینکه مهم ترین دلیل ایجاد دوره پرکتیشنر نیازهای داخلی و مردم است، اظهار داشت: ایجاد این دوره باعث کاهش بستری مجدد بیماران، میزان پذیرش بیماران اورژانسی، هزینه های آموزشی و ارتقای رضایت بیماران و دریافت کنندگان خدمات و رضایت پرستاران شده است.

شریفی مقدم با اعلام اینکه مدت زمان این دوره ۶ ماه الی ۲ سال است، تصریح کرد: پرستاران پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در راستای حیطه تخصصی خود و پس از گذراندن واحد و دوره تکمیلی به عنوان پرستار متخصص در حیطه مربوطه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه برای گذراندن این دوره پرستاران باید دارای شاخص های شخصیتی و مهارتی باشد، تاکید کرد: پرستاران باید از قدرت تحلیل، مهارت تصمیم گیری، داشتن شأن مدیریتی، آشنا به امور  مدیریتی، مهارت تشخیص بالا و ارتباطی و گزینه گری و اعتماد به نفس بالابرخوردار باشند.  

دبیر کل سازمان نظام پرستاری کشور با بیان اینکه پیرو نشست سازمان با دبیر کمیته اجرایی شرح وظیفه پرستاری در تمام گروه ها هر ۵ سال یکبار بازنگری می شود، عنوان کرد: در این نشست تهیه پیش نویسی شرح وظایف عملکردی پرستاران به سازمان تحویل داده شده و جلساتی با حضور صاحب نظران پرستاری، صاحبان فرآیند، اعضای هییت علمی، مدیران پرستاری، دبیران پرستاری هوشبری و پرستاران بالینی برگزارشد.

به گفته وی؛ معاونت آموزشی سازمان در حوزه بخش پرستار پرکتیشنر مطالعه انجام داده، در حقیقت پیش نویس ریشه عملکرد و وظایف ۲۲ رشته تخصصی تهیه و پس از تایید وزارت بهداشت به صورت عملی انجام می شود. 

شریفی مقدم با اشاره به اینکه شغل پرستاری نیز همانند پزشکی تخصصی می شود، تصریح کرد: پرستاران نیز در زمینه های خانواده، کودکان، بالینی، مراقبت بیمار در خانه، مراقبت از سالمندان، بهداشت و درمان و در کل ۲۲ رشته به صورت تخصصی به مردم خدمات ارایه می دهند. 

وی با بیان اینکه هرکدام از تخصص ها را به یک بخش می دهند، افزود: علم پرستاری از مهمترین نیازهای کشور است که باید همانند علم دنیا پیشرفت کند.

دبیر کل خانه پرستاری در پایان بیان کرد: امیدوارم وزارت بهداشت برگزاری دوره پرکتیشنر را جهت ارایه خدمات پرستاری به صورت تخصصی به مردم، تایید کند.
برچسب ها: پرستاری ، پزشکی ، اورژانس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: