کد خبر: ۱۳۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 27
مشاور وزیر بهداشت:گاهی با ادعاهای کاذب درخصوص اثر بخشی طب سنتی افراط و بزرگنمایی می شود.

شفا آنلاین:مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر به فکر توسعه طب سنتی ایران هستیم در این حوزه از افراط و تفریط دوری کنیم .
به گزارزش شفا آنلاین،محمود خدادوست روز یکشنبه درحاشیه پنجمین همایش طب سنتی ایران در البرز افزود: گاهی با ادعاهای کاذب درخصوص اثر بخشی طب سنتی افراط و بزرگنمایی می شود.
وی ادامه داد: این وضعیت سبب می شود جامعه پزشکی که ارائه دهنده خدمات به مردم هستند در مقابل استفاده منطقی و ضابطه مند از طب سنتی مقاومت کنند و این به نفع توسعه طب سنتی نیست.
خدادوست اظهار کرد: باید با میانه روی منطقی و استفاده ضابطه مند از ظرفیت ها و توانمندی های طب سنتی پیش رفت و رویکرد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز همین است .
این مسئول خاطرنشان کرد: از ظرفیت ها و قابلیت های طب سنتی در کنار طب رایج باید به صورت تلفیقی استفاده کرد و هر مکان و موسسه و مرکزو افرادی که می خواهند خدمات طب سنتی ارائه کنند باید فعالیت آنها با مقررات و قوانین جاری سلامت و کشور مطابقت داشته باشد.
خدادوست گفت: همانطور که در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری تاکید شده تامین سلامت جامعه برعهده وزارت بهداشت و درمان است، ساماندهی این بخش نیز ازوظایف این وزارتخانه است.
مشاوروزیر بهداشت گفت: هرچند معتقد هستیم قابلیت و استعدادهایی در زمینه طب سنتی در برخی افراد غیر پزشک وجود دارد اما لازم است از ظرفیت این افراد در بحث انتقال تجربه و آموزش و درمان استفاده کرد.
وی تاکید کرد: این انتقال تجربه وآموزش باید در قالب و ضابطه ای باشد که با سازوکارهای قانونی مطابقت داشته باشد.
وی بیان داشت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای ارائه خدمات ایمن و سالم موظف است که جلوی هر گونه بی قانونی و افراطی گری را بگیرد.
برچسب ها: طب سنتی ، همایش ، مقاومت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: