کد خبر: ۱۳۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 27
محققان در گزارشی اعلام کردند نتایج یک تست جدید خونی به آنها کمکف می‌کند تا افراد در معرض خطر بیشتر بیماری آلزایمر را شناسایی کنند
شفا آنلاین:این نتایج که در شصت و هشتمین نشست سالیانه انجمن Clinica- Chemistry آمریکا ارایه شده، نشان داده این تست بیوچیپ، که انجام تست‌های چندگانه را روی یک نمونه خونی فراهم می‌آورد، به اندازه تست‌های مولکولار موجود که DAN را آنالیز می‌کنند، دقت بالایی دارد.


   به گزارش شفا آنلاین:    تست جدید به شناسایی حضور یک پروتئین در خون می‌پردازد که بوسیله یک واریاسیون خاصی از ژن آپولیپوپروتئین (ApoE4) تولید می‌شود و با خطر افزایش یافته ابتلا به بیماری آلزایمر در ارتباط است. ژن آپولیپوپروتئین به طور ارثی از هر یک از والدین به ارث می‌رسد و زمانی که بیمار واریانت ApoE4 را از یک والد دریافت می‌کند، وی 3 برابر بیشتر احتمال دارد که مبتلا به بیماری آلزایمر شود، در صورتی که اگر واریانت ApoE4 از هر دو والد به بیمار رسیده باشد، 8 تا 12 برابر بیشتر احتمال دارد که به این بیماری مبتلا شود.

       برای تعیین دقت این تست بیوچیپ، محققان 384 نمونه را آنالیز کرده و نتایج به دست آمده را با داده‌های تست‌های تشخیصی مولکولی استاندارد مقایسه کردند. محققان دریافتند که نتایج دو تست 100 درصد با هم توافق داشته‌اند. تست‌های بیوچیپ به پزشکان و محققان اجازه می‌دهد تا با سرعت زیاد چندین تست را روی یک نمونه خون انجام دهند. تست جدید همچنین سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر از تست DNA استاندارد بوده و نتایج خود را در عرض 3 ساعت آماده می‌کند. این مزیت به پزشکان امکان می‌دهد تا خطر شخصی ابتلا به بیماری آلزایمر را در یک فرد پیش‌بینی کنند.

       جفت کردن نتایج این تست با سابقه خانوادگی و پزشکی از نظر خطر بیماری آلزایمر، پتانسیل واقعی برای پزشکی شخصی شده پیشرفته دارد. این تست سریع و دقیق به پزشکان و بیماران امکان می‌دهد تا انتخاب‌های آگاهانه درمانی را برای آهسته‌تر کردن پیشرفت احتمالی بیماری آلزایمر هرچه سریع‌تر اتخاذ کنند.سپید

منبع: PR Newswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: