کد خبر: ۱۳۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۳ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 29
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درگفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین :عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تحقیق و تفحص حق قانونی نماینده ها است ولی تحقیق و تفحص ازیک دستگاه دولتی که چند ماه بیشتر ازمسئولیت اش باقی نمانده مشکلی را حل نمی کند.

دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب گفت: طرح تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو در دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان است اما به نظرم به نتیجه مطلوبی منتهی نخواهد شد.


فوق تخصص چشم بیان کرد: به نظر من سازمان غذا با توجه به کمبود نیروی انسانی که دارد از سازمان های موفق وزارت بهداشت و درمان است و در تولید بسیاری از داروها به خود کفایی رسیده است.

رئیس پیشین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، یکی از چالش های جدی سازمان غذا و دارو را، ستاد تشکیلات این مجموعه دانست که مربوط به 40 سال قبل است.


وی گفت: معاونت های غذا و دارو در دانشگاه های علوم پزشکی هم مشکلات جدی به خصوص درزمینه نیروی انسانی دارند و با توجه به گسترده شدن شهرها و افزایش جمعیت، تعداد رستوران ها، فروشگاه های عرضه کننده ی مواد غذایی و داروخانه ها ونیز افزایش قاچاق برخی محصولات مضری که بسیاری از آنها هم شاید از مبادی اصلی کشور وارد می شوند، می‌طلبد که از نظر تشکیلات سازمانی، نیروی کافی برای نظارت داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از چالش های جدی سازمان غذا و دارو این است که نیرو به اندازه ی کافی برای نظارت ندارند و وقتی نظارت کافی نباشد قطعاً مشکلاتی در حیطه ی عمل به وجود خواهد آمد .البته تا به حال هم نتوانسته اند مشکل نیروی انسانی را حل کنند. این سازمان جزء دستگاه های حاکمیتی است ونمی‌ توان نظارت را به خود اصناف واگذار کرد؛ زیرا مشخص نیست زمانی که اصناف کار به خودشان واگذار شود چقدربه مسائل به طور واقعی نظارت خواهد شد وتکلیف سلامت مردم چه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلاتی که سازمان غذا و دارو دارد و تلاشی که می کند من با تحقیق و تفحص ازاین سازمان موافق نیستم. البته تاکید می کنم تذکر، سوال، تحقیق و تفحص حق قانونی نماینده ها است ولی تحقیق و تفحص دولتی که 5، 6 ماه بیشتر از کارش نمانده مشکلی را حل نمی کند.

وی اضافه کرد: تحقیق و تفحص هزینه های بسیار زیادی در بر دارد و خیلی از تحقیق و تفحص هایی که درچندین دوره از نمایندگی مجلس شاهدش بودم، سرانجامی نداشته که در پایان بگویند این تحقیق و تفحص انجام شد و به دولت یا قوه ی قضاییه ابلاغ شد.ضمن اینکه متاسفانه این قبیل اقدام ها به جز اینکه هزینه های زیادی در بر داشته اما اتفاق خاصی به دنبال نداشته است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: