کد خبر: ۱۳۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 23
تصادفات، بیماری های قلبی، دیابت و سبک زندگی بی تحرکی مردم موجب شده تا با محدود شدن حرکت، چاقی و ابتلا به بیماری ها بیشتر شده و با ادامه این روند، اختلالات غیر واگیر مهمترین معضل جوامع و کشور ما در 20 سال آینده می‌شود.
رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: بر خلاف گذشته، بیماری های غیرواگیر امروزه بسیار شایع شده و یکی از معضلات 2 دهه آینده است.

به گزارش شفا آنلاین،محمد علی محسنی بندپی رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران بیان کرد: در دو دهه گذشته بیماری های غیرواگیر مهمترین معضل اغلب کشورهای در حال توسعه بوده و امروزه شاهد تغییر روند شیوع بیماری ها از عفونی و واگیردار به مشکلات غیرواگیر هستیم.

وی در ادامه ضمن هشدار از این تغییر روند بیماری ها اظهار داشت: تصادفات، بیماری های قلبی، دیابت و سبک زندگی بی تحرکی مردم موجب شده تا با محدود شدن حرکت، چاقی و ابتلا به بیماری ها بیشتر شده و با ادامه این روند، اختلالات غیر واگیر مهمترین معضل جوامع و کشور ما در 20 سال آینده می‌شود.

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با اشاره به افزایش شیوع اختلالات سیستم عضلانی اسکلتی گفت: این اختلالات با درگیر کردن عضلات، مفاصل، رباط ها، دیسک های بین مهره ای و غضروف های بین مفصلی، موجب بروز بیماری های عضلانی و اسکلتی می شوند.

وی با بیان اینکه این بیماری ها محدود به سن و جنس خاصی نیست، افزود: امکان بروز این بیماری ها در همه افراد از خانم های خانه دار تا جراحان وجود داشته و حتی جزو گروه های شایع بیماری است اما با تغییر سبک زندگی و اصلاح رفتار می توان از بروز آنها تا حد زیادی پیشگیری کرد.

محسنی بندپی یادآور شد: طبق نتایج تحقیقات انجام شده در ایران و سایر کشورهای دنیا هیچ فردی در هیچ شغل و سن و جنسی از ابتلا به بیماری های عضلانی اسکلتی ایمن نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: