کد خبر: ۱۳۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 23
پیش بینی می شود حدود 80 درصد از واحدهای تولید محصولات غذایی دارای پروانه ساخت این برچسب و نشانگر را در محصولات خودشان در زمان ارسال به بازار درج کردند.

شفا آنلاین:مسئول دبیرخانه نشان ایمنی و سلامت سازمان غذا و دارو کشور گفت: با اجرای طرح برچسب نشانگر، افزون بر 20 هزار محصول غذایی دارای پروانه ساخت این نشانگر را نصب کردند.
به گزارش شفا آنلاین،سعید رضایی در حاشیه همایش ملی برچسب گذاری فراورده های غذایی و آشامیدنی در شهرستان بهشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : پیش بینی می شود حدود 80 درصد از واحدهای تولید محصولات غذایی دارای پروانه ساخت این برچسب و نشانگر را در محصولات خودشان در زمان ارسال به بازار درج کردند.
وی اضافه کرد : در برچسب های نشانگر سلامت میزان قند، نمک، چربی و اسید های مفید مواد غذایی تولیدی درج و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.
به گفته وی مصرف کنندگان می توانند متناسب با این برچسب های نشانگر که با رنگ های سبز، زرد و قرمز است، مواد غذایی را متناسب با سلامت جسمی خود خریداری کنند.
** اجباری شدن برچسب نشانگر در محصولات غذایی
مسوول دبیرخانه نشان ایمنی و سلامت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان گفت که دریافت برچسب نشانگر برای تمام واحدهای تولید محصولات غذایی و آشامیدنی اجباری است.
رضایی افزود : بازرسان سازمان غذا و دارو در صورت مشاهده محصولات غذایی فاقد برچسب نشانگر در فروشگاه ها موظفند تا با فروشندگان و تولیدکنندگان این واحدها برخورد کنند.
وی اضافه کرد : سازمان غذا و دارو با کمک رسانه ها اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی در بین مصرف کنندگان برای آشنایی با مزیت های برچسب نشانگر را خواهند داشت تا این طرح در بین مصرف کنندگان نهادینه شود.
رضایی فرهنگ سازی در بین مردم را مهمترین راهکار برای مقابله با واحدهای تولید محصولات غذایی فاقد برچسب نشانگر اعلام کرده است.
همایش 2 روره برچسب گذاری فراورده های غذایی و آشامیدنی در مازندران با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور امروز چهارشنبه در بهشهر مازندران اغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: همایش ، بازار ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: