کد خبر: ۱۳۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 22
از دیدگاه طب سنتی حجامت یکی از درمان‌های عملی در طب سنتی است که مانند هر شیوه درمانی دیگری نیاز به تجویز دارد. روشی که افراد به صورت خودسرانه استفاده کنند، نیست.

شفا آنلاین>سلامت>از دیدگاه طب سنتی حجامت یکی از درمان‌های عملی است که مانند هر شیوه درمانی دیگری نیاز به تجویز دارد, بنابراین حجامت خودسرانه مانند تیری در تاریکی است و ممکن است روی یک نفر اثر خوب و بر روی دیگری اثر کم بگذارد.

به گزارش شفا آنلاین، تفاوت عمده ای که طب سنتی با پزشکی رایج دارد این است که در طب سنتی درمان‌ها بر اساس بیماری نیست بر اساس بیمار است یعنی درمان بیمار محور است.

در طب سنتی یک سری اصول کلی درمانی وجود دارد مثلاً بیماری‌هایی که ناشی از افزایش خلط خون در بدن باشد یکی از درمان‌هایش حجامت است ولی برای هر فردی متناسب با خودش باید تصمیم گیری شود.

بنابراین اگر افرادی هستند که بیماری خاصی ندارند اما می‌خواهند از فواید حجامت بهره ببرند باز هم بهتر است که به پزشک مراجعه کنند و پزشک آنها را معاینه کند و شرح حال بگیرد و اگر صلاح دید که برایشان حجامت مفید است, حجامت را انجام دهند.

یک آفتی که در جامعه ما الان وجود دارد  انجام خودسرانه و خارج از لزوم حجامت است، البته این یک بحث فرهنگی در جامعه ما است. البته درمان‌های خودسرانه علاوه بر طب سنتی در طب نوین نیز وجود دارد و بسیاری از افراد بدون تجویز و ویزیت پزشک اقدام به درمان می‌کنند.

همانطور که بسیاری از افراد آنتی بیوتیک‌ها خودسرانه استفاده می‌کنند و بسیاری از تزریق‌ها به درخواست خود بیمار با خرید یک آمپول از داروخانه و مراجعه به مرکز برای انجام تزریق انجام می‌شود.

متاسفانه وقتی سطح آگاهی جامعه پایین باشد, این اتفاقات می‌افتد همانطوری‌که مصرف خودسرانه بسیاری از داروها در کشور ما از کشورهای پیشرفته بالاتر است، حجامت نیز به این آفت مبتلا شده است، یعنی افراد خودشان بدون اینکه پزشک معاینه شان کرده باشد یا تجویز کرده باشد یا حداقل تایید کرده باشد که ضرری برایشان ندارد مراجعه می‌کنند به مرکز درمانی که فقط یک فرد است که توانایی انجام حجامت را دارد و حجامت انجام می‌دهند که معلوم نیست آن حجامت به لحاظ تکنیکی هم درست انجام می‌شود یا خیر.

از دیدگاه طب سنتی حجامت یکی از درمان‌های عملی در طب سنتی است که مانند هر شیوه درمانی دیگری نیاز به تجویز دارد, روشی که افراد به صورت خودسرانه استفاده کنند, نیست. این مصرف خودسرانه مثل تیری در تاریکی است که ممکن است روی یک نفر اثر خیلی شاخصی در بهبود مشکلاتش داشته باشد و ممکن است روی تعداد بیشتری بی اثر باشد و روی تعداد اثر کمتر داشته باشد یا حتی عارضه به جا بگذارد.

البته ممکن است خود فرد متوجه عوارض حجامت شود یا نشود و یا عوارض بلافاصله اتفاق بیافتد و فرد متوجه این عارضه نشود و یا ممکن است که دراز مدت باشد و بعدها دچار مشکلاتی شود که اصلاً خودش نداند که عاملش این حجامت‌های بدون دلیلی بوده که خودسرانه حجامت انجام داده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: