کد خبر: ۱۳۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 22
فوق‌تخصص خون و سرطان بالغین بیان کرد
فوق‌تخصص خون و سرطان بالغین در خصوص شیوه زندگی، گفت: کم‌ تحرکی همچنین خوردن مواد غذایی ناسالم مانند فست‌فود و مواد چرب و شیرین آمار مبتلایان به سرطان در کشور را افزایش می‌دهد.
شفاآنلاین>سلامت>فوق‌تخصص خون و سرطان بالغین گفت: هم‌اکنون بسیاری از سرطان‌ها در مراحل اولیه قابل تشخیص هستند که باعث می‌شود طول عمر بیماران زیاد شود.

به گزارش شفاآنلاین،رضا ملایری فوق‌تخصص خون و سرطان بالغین گفت: سرطان در همه کشورها رو به افزایش است و دلایل افزایش سرطان در کشور ما شیوه زندگی، افزایش طول عمر و بهتر شدن تشخیص‌ها و درمان است.

وی در خصوص شیوه زندگی، گفت: کم‌ تحرکی همچنین خوردن مواد غذایی ناسالم مانند فست‌فود و مواد چرب و شیرین آمار مبتلایان به سرطان در کشور را افزایش می‌دهد. 

ملایری گفت: یکی دیگر از علل افزایش سرطان در کشور ما تشخیص آنها در مراحل اولیه است. یعنی سرطان‌ها در گذشته تشخیص داده نمی‌شدند؛ اما اکنون بسیاری از این سرطان‌ها در مراحل اولیه قابل تشخیص هستند و باعث می‌شود طول عمر  افراد زیاد شود. مثلاَ در گذشته یک بیمار سرطانی بیش از دو ماه زنده نمی‌ماند؛ اما اکنون در یک سرطان روده بزرگ پیشرفته، بیمار نزدیک به دو تا سه سال زندگی می‌کند، پس نباید همه چیز را منفی ببینیم.

فوق‌تخصص خون و سرطان بالغین افزود: زمانی می‌گفتند یک بیمار سرطانی حداکثر 4 ماه زنده می‌ماند و الان این 4 ماه تبدیل به 2 سال شده و افزایش طول عمر در تمام دنیا به عنوان یکی از علل افزایش سرطان شناخته می‌شود.

وی گفت: به دلیل بهبودهایی که در برنامه بهداشتی کشور پیش ‌آمده هم اکنون میانگین طول عمر از 50 سال به 71 سال رسیده است.فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: