کد خبر: ۱۳۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - 2016November 29
دکتر برومند در گفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین تاکید کرد:
شفاآنلاین :پدر نفرولوژی ایران گفت:افراد جامعه باید بدانند با کنترل وزن، دیابت، فشارخون وعدم استعمال دخانیات می توان راه را به‌سوی بیماری‌های کلیوی بست.
دکتربهروزبرومند در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین اظهار کرد: اگر مانتوانیم جلوی دیابت و پرفشاری خون را بگیریم نارسایی کلیه همچنان بیشتر خواهد شد. ولی بی‌تردید با اصلاح شیوه‌ی زندگی یعنی کنترل وزن، دیابت فشارخون و عدم استعمال دخانیات بسیاری از بیماری‌های کلیه کم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه قلیان کشیدن هم در جامعه بسیار رواج پیداکرده و قبح آن‌هم ریخته و وقتی‌که ما اجازه این کار را می‌دهیم عواقب آن را هم باید در نظر بگیریم. شما اگر30 سال پیش از من می‌پرسیدید سیگار برای کلیه مضر است یا نه اذعان به بی‌ربطی آن می‌کردم ولی امروزه دخانیات مهم‌ترین عامل بسیاری از بیماری‌ها ازجمله مشکلات کلیوی است.

رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تأثیر دخانیات از دیابت و پرفشاری خون هم بیشتر است و اگر دیابت، پرفشاری خون و دخانیات باهم همراه شوند صد در صد نارسایی کلیوی را در پیش داریم .حال آنکه با کنترل وزن، دیابت، فشارخون و عدم استعمال دخانیات می‌توانیم آینده‌ی بیماری‌های کلیوی را سامان دهیم و در غیر این صورت بی‌تردید آینده‌ی خطرناکی در مورد انواع بیماری‌ها و به‌خصوص بیماری‌های کلیوی خواهیم داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: