کد خبر: ۱۳۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 18
کشورهای دارای بدترین عملکرد که از هر ۱۰۰۰ تولد بیش از ۹۰ کودک زیر ۵ سال را از دست می دهند عبارتند از آنگولا، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، مالی، نیجریه، سیرالئون و سومالی.

شفا آنلاین:ذات الریه علت اصلی مرگ کودکان در ۵ کشور که همگی در آفریقا قرار دارند است: آنگولا، کنگو، اتیوپی، نیجریه و تانزانیا.

به گزارش شفا آنلاین،در بنگلادش، اندونزی، هند و پاکستان علت اصلی مرگ مربوط به مشکلات ناشی از تولد زودهنگام است که البته عامل اصلی مرگ و میر در سطح جهان نیز بشمار می آید. در چین، نقایص هنگام تولد علت اصلی مرگ اکثر کودکان تا قبل از ۵ سالگی است.

به گفته محققان، کشورهای دارای بدترین عملکرد که از هر ۱۰۰۰ تولد بیش از ۹۰ کودک زیر ۵ سال را از دست می دهند عبارتند از آنگولا، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، مالی، نیجریه، سیرالئون و سومالی.

تیم محققان عنوان می کند مصرف شیرمادر، تامین واکسن های ذات الریه، مالاریا و اسهال، و بهبود آب و فاضلاب از مرگ کودکان در کشورهای دارای بدترین وضعیت در جهان پیشگیری می کند.

در کشورهای دارای کمترین نرخ مرگ و میر نظیر آمریکا و روسیه با کمتر از ۱۰ مرگ به ازای هر ۱۰۰۰ تولد، دلایل مرگ و میر متفاوت هستند و عمدتا شامل نقایص هنگام تولد، عوارض ناشی از زایمان زودرس، و جراحاتی نظیر سوختگی اجاق گاز، تصادف با اتومبیل یا غرق شدگی است.

مطالعه نشان می دهد در حدود نیمی از ۵.۹ میلیون کودک (۲.۷ میلیون) جان خودشان را در سال گذشته در ۲۸ روز اول زندگی خود از دست دادند.

محققان دریافتند در سطح جهان، ۴ میلیون کودک زیر ۵ سال در سال ۲۰۱۵ کمتر از سال ۲۰۰۰ جان خود را از دست دادند.

برچسب ها: ذات الریه ، کودکان ، مرگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: