کد خبر: ۱۳۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 17
محققین در یک مطالعه جدید نشان داده‌اند که مصرف مداوم پروبیوتیک‌ها می‌تواند حافظه و توانایی تفکر را در افراد مبتلابه آلزایمر افزایش دهد.
شفا آنلاین: پروبیوتیک‌ها مواد غذایی هستند که در آنها تعداد زیادی از باکتری و مخمرهای مفید وجود دارد. اینها معمولا محصولات لبنی مانند شیر و ماست هستند که به طریقه خاصی تهیه می‌شوند تا محتوای باکتریایی آنها افزایش یابد.

    به گزارش شفا آنلاین:   مطالعه‌ای روی 52 زن و مرد مبتلا به آلزایمر انجام شد که به آنها روزانه 200 میلی‌لیتر شیر داده شد. نیمی از آنها شیر حاوی باکتری‌هایی مانند لاکتوباسیل و بیفیدوباکتریوم استفاده کردند. قبل و بعد از 12 هفته قوای شعوری افراد ‌توسط معیارهای پزشکی خاصی بررسی شد. درنهایت مشخص شد که مصرف روزانه پروبیوتیک‌ها به مدت سه ماه می‌تواند توان کارکردی مغز را افزایش دهد. همچنین مشخص شد در گروهی که شیر حاوی پروبیوتیک‌ها را مصرف کرده بودند میزان تری‌گلیسیرید و کلسترول بد خون و مقاومت به انسولین هم کمتر از گروه دیگر بوده است.

       نتایج این مطالعه در نشریه Frontiers i- Aging Neuroscience منتشرشده است.
       مطالعات قبلی نشان داده که پروبیوتیک‌ها می‌توانند جمعیت باکتریایی روده را به‌طوری تغییر دهند تا موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شود.سپید
منبع: Reuters

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: