کد خبر: ۱۳۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 15
در سال اخیر دو مصوبه برگزاری دوره‌های آموزشی کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی و ارائه مجوز تاسیس دفاتر کار مشاوره برای ماماها را داشتیم که اجرا شدند.
شفا آنلاین:نجمه تهرانیان در اولین کنگره ملی مشاوره در مامایی گفت: در سال اخیر مصوبه‌ای تحت عنوان برگزاری دوره آموزشی کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی داشتیم که این مصوبه به علت نیاز شدید جامعه به مشاوره مامایی و مشاوره به بانوان در هنگام بارداری بود که خوشبختانه زمینه این کار در رشته مامایی فراهم شد.

به گزارش شفا آنلاین،وی با بیان اینکه اولین گروه کارشناسان ارشد این رشته در حال فارغ‌التحصیلی هستند، افزود: علاوه بر آن برای تاسیس دفاتر کار مشاوره‌ مصوبه‌ای داشتیم که مجوز آن هم به ماماها داده شده است و اکنون ۱۸ دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی، دانشجو می‌پذیرند و با همکاری دو دانشگاه علوم پزشکی البرز و شاهرود این برنامه‌ها را پیش می‌بریم.

تهرانیان با اشاره به برگزاری اولین کنگره ملی مشاوره در مامایی، ادامه داد: تعداد مقالاتی که به دبیرخانه کنگره ارسال شد، ۲۴۳ مقاله بوده است که ۱۹۳ مقاله پذیرفته شده و به صورت پوستر چاپی و الکترونیکی ارائه می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: در این کنگره دو پنل جایگاه و آینده‌نگری مشاوره در مامایی و بررسی دستاوردها و چالش‌های مامایی برگزار می‌شود. علاوه بر این دو کارگاه مشاوره با رویکرد شناختی-رفتاری و مشاوره گروهی نیز در کنگره برگزار خواهد شد.

تهرانیان محورهای این کنگره را شامل مباحثی چون فرزندآوری سالم، سلامت کودک، یائسگی و سالمندی، ژنتیک و بارداری، سلامت جنین، باروری و ناباروری، رفتارهای پرخطر در بارداری و... عنوان کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: