کد خبر: ۱۳۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 16
دکتر بهروز باریک بین، متخصص پوست و مو به 6 عادتی اشاره کرد که انجام آن در ابتدای روز به داشتن پوستی شاداب در تمام روز کمک می‌کند:

1شفا آنلاین:-    هر روز صبح صورت‌تان را با یک پاک کننده ملایم بشویید تا چربی‌های انباشته شده در طول شب از روی پوستتان پاک شود.


2به گزارش شفا آنلاین:-    با مصرف آنتی اکسیدان‌ها از آسیب‌های سلولی که توسط آلودگی‌های محیط زیستی مانند اشعه‌های ماوراءبنفش ایجاد می‌شود، جلوگیری یا آنرا به تأخیر بیاندازید.


3-    قبل از آرایش از ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید و بعد از گذشت چند دقیقه از مصرف ضد آفتاب آرایش کنید. فراموش نکنید به پوست گردن، قسمت بالای سینه و پشت دست‌ها که درهنگام رانندگی در معرض اشعه ماوراءبنفش خورشید هستند هم ضد آفتاب بزنید.


4-    اگر صبح روی صورتتان جوش قرمزی را مشاهده کردید هرگز آنرا دستکاری نکنید چون این کار سبب آلوده شدن و تورم و التهاب جوش می‌شود. می‌توانید از یخ برای کاهش التهاب روی جوش استفاده کنید و سپس ازدرمان‌های دارویی مناسب برای جوش و آکنه که حاوی اسید سالیسیلک، بنزوئیل پراکسید ۱ یا گوگرد است کمک بگیرید تا جوش خشک شود. بعضی از محصولات مراقبت پوستی پوشاننده در محتوی خود دارای خاصیت درمانی جوش و آکنه هستند و با استفاده از آنها همزمان درمان و پوشش پوست صورت می‌گیرد. هنگام خرید کرم پودر می‌توانید از فروشنده بخواهید انواعی را به شما معرفی کند که مناسب پوست آکنه‌دار است.


5-     صبحانه مقوی و مناسب میل کنید. رژیم غذایی که از لحاظ میوه و سبزیجات غنی است و به خصوص شامل میوه‌های رنگارنگ و سبزیجات برگ سبز است مناسب کسانی است که می‌خواهند پوستی زیبا و درخشان داشته باشند. میوه‌های رنگی مختلف را به وعده‌های مختلف غذایی‌تان اضافه کنید چون سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند و موجب درخشان شدن پوست می‌شوند. اگر استفاده از شکر و غذاهای فرآوری شده را در رژیم غذایی‌تان کاهش دهید، پوستتان بهتر به نظر خواهد رسید. همچنین اگر از حساسیت به گلوتن رنج می‌برید و آن را از رژیم غذایی‌تان حذف کرده‌اید پوستتان سالم‌تر شده و جوش کمتری روی آن ظاهر می‌شود.


6-    آب فراوان بنوشید! وقتی بدن شما کم آب باشد پوستتان خشک و کدر است و ظاهرتان را خسته نشان می‌دهد. پوست باید مرطوب باشد، بنابراین نوشیدن آب برای جلوگیری از خشکی پوست بسیار مهم است. یک لیوان آب قبل از صبحانه و حداقل ۲ تا ۳ لیوان آب تا قبل از نهار بنوشید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: