کد خبر: ۱۳۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 13
نبود پوشش بیمه ای مناسب یکی از مهمترین مشکلات ما در حوزه داروی گوارش است که متاسفانه هنوز برخی داروهای ایرانی، علی رغم اینکه سالها است وارد بازار شده اند از حمایت بیمه محروم هستند.
شفا آنلاین>سلامت>رییس بخش گوارش و کبد بیمارستان طالقانی گفت: برخی داروهای ایرانی با وجود قیمت پایین، هنوز تحت پوشش بیمه نیستند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر همایون زجاجی رییس بخش گوارش و کبد بیمارستان طالقانی با اشاره به داروهای ایرانی و خارجی موجود در حوزه گوارشی، بیان کرد: نبود پوشش بیمه ای مناسب یکی از مهمترین مشکلات ما در حوزه داروی گوارش است که متاسفانه هنوز برخی داروهای ایرانی، علی رغم اینکه سالها است وارد بازار شده اند از حمایت بیمه محروم هستند.

وی تصریح کرد: در کشور ما برخی داروهای خارجی وارد نمی شود و همین امر حق انتخاب را از بیمار گرفته اما معتقدیم که بیمار باید بین داروی ایرانی و خارجی انتخاب کند که طبق سیاست وزارت بهداشت این حق برای بیماران در مورد همه داروها لحاظ نشده است.

دانشیار دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه برخی داروهای ایرانی حتی با اینکه قیمت چندانی ندارند، هنوز پوشش بیمه نیستند، گفت: مثلا به در گروه دارویی راپرازول فقط آمپرازول شامل بیمه می شود و بقیه به صورت آزاد عرضه می شوند هرچند که قیمت پائینی دارند.

دکتر زجاجی اظهار داشت: کیفیت برخی داروهای ایرانی بسیار عالی و مشابه نمونه خارجی آنها است اما یکسری از داروهای این حوزه هم از کیفیت و اثربخشی مطلوبی برخوردار نیستند که در این صورت بهتر است نمونه خارجی وارد شود و خود بیمار تصمیم گیری کند.
برچسب ها: بیمه ، دارو ، وزارت بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: