کد خبر: ۱۳۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 12
دبیر کل جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که هلال احمر در موضوع امداد نجات به جوانان نیازمند است،‌ گفت: در زمان حاضر آموزش همگانی در اولویت هلال احمر است.

شفا آنلاین:علی اصغر احمدی روز شنبه در نخستین دوره انتخابات کشوری مجمع دبیران کانون های دانشجویی و جوانان سازمان جمعیت هلال احمر که با شعار «جوانان، مشارکت، مسئولیت پذیری» در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: جمعیت هلال احمر یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی است که در جهت تسکین آلام بشری و در مسیر ایجاد تفاهم حرکت می کند.
 به گزارش شفا آنلاین،وی خطاب به جوانان گفت: هلال احمر به دلیل نقش آفرینی جوانان در عرصه امداد و نجات به شما نیازمند است و آموزش همگانی برای جوانان حرف اول را می زند.
احمدی اضافه کرد: در جمع آوری کمک ها نیز جوانان در تبیین موضوع و کمک مردم و از همه مهمتر در تربیت نیروی انسانی برای آینده نیز جوانان نقش مهمی دارند.
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: بحث آسیب های اجتماعی از موضوعات مهم در دنیای امروز است که سازمان جوانان و جمعیت هلال احمر می تواند در کمک به آسیب دیدگان نقش مهمی داشته باشد.
وی در بخش پایانی سخنان خود به تشکیل خانه های هلال احمر در روستاها و شهرها اشاره کرد و توضیح داد: خانه های هلال احمر باید در هر شهر و روستایی احداث کنیم که جوانان در احداث این خانه ها نقش مهمی هم در حوزه اجتماعی و هم آموزشی نقش مهمی دارند.

**مجامع دانشجویی و جوانان به صورت ساختارمند از حضور جوانان استفاده می کند
مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان این که سازمان جمعیت هلال احمر 69 سال پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است گفت: بهار امسال سند راهبردی جمعیت تصویب شد که در این سند تلاش شده از حضور جوانان از طریق مشارکت در تصمیم گیری ها و تدوین برنامه عمل و برنامه پنج ساله در کنار کارشناسان استفاده شود.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: استراتژی یِس ( yes)و استراتژی 2020 به منظور زمینه سازی حضور جوانان بوده و تلاش می کنیم بستر مناسب برای حضور جوانان را در تمام جهات فراهم کنیم.
وی با تاکید بر این که هر فعالیتی برای جوانان با حضور خود جوانان نتیجه بخش است ادامه داد: براین اساس کانون های مجامع جزو ارزشمندترین فعالیت هاست و بر این باوریم که حضور جوانان در کنار ما نتیجه مناسبی خواهد داشت.
حبیبی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند کارهای بزرگ به دست جوانان انجام می شود گفت: انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، دوران جهاد سازندگی، موفقیت در زمینه سلول های بنیادی و انرژی اتمی همه با استفاده از توان جوانان به نتیجه رسید.

** جمعیت هلال احمر به دنبال زندگی بهتر برای افراد است
بهمن مشکینی معاون وزیر ورزش و جوانان خطاب به اعضای جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که کار سازمان جمعیت هلال احمر صرفا امدادی نیست افزود: ما به دنبال این هستیم که انسان ها بهتر زندگی کنند و بتوانند در زندگی اجتماعی و مشکلات بهتر عمل کنند و این در واقع همان کار تشکیلاتی است که افراد در کنار هم با مشکلات روبه رو می شوند.
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان این که در کار تشکیلاتی یاد می گیریم که نظم داشته باشیم افزود: متاسفانه جامعه بی نظمی داریم و از آنجایی که جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان طلایه دار کار تشکیلاتی است بنابراین می تواند نظم را به جامعه آموزش دهد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص گسترش کارهای جمعی گفت: جمعیت هلال احمر پیشرو در فرهنگ کار جمعی است و در حقیقت به مردم آموزش می دهد که چگونه کار گروهی انجام دهند و با این کار روح جمعی و هوش جمعی افزایش می یابد.

** هدف در جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان صرفا گرفتن نتیجه نیست
امیر لـله گانی معاون امور جوانان گفت: جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان فارغ از تعصبات سیاسی به مردم خدمت می کند.
وی ادامه داد: در استراتژی 2020 و استراتژی یس سه نقش مهم برای جوانان در نظر گرفته شده است که عبارتند از نقش جوانان به عنوان مدیر و رهبر، نقش جوانان به عنوان داوطلب که باید فعالیت ها در جهت تقویت فعالیت های داوطلبانه باشد و آخرین مورد نقش جوانان به عنوان بهره مند است که بتوانند از آموزش های جمعیت هلال احمر بهره لازم را ببرند.
لـله گانی با اشاره به این که هدف ما در جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان صرفا نتیجه نیست، افزود: فعالیت ما در حوزه فرهنگی و اجتماعی است و می توانیم به عنوان تشکل بی طرف مفید باشیم.

** وزارت علوم آماده کمک به هلال احمر است
مشاور عالی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری نیز دراین مراسم گفت: وزارت علوم آماده کمک به سازمان جوانان هلال احمر است.
محمدتقی خانی افزود: اهداف و شعارهای جمعیت هلال احمر و فدراسیون جهانی صلیب سرخ تنها به کمک جوانان محقق می شود و جوانان در زمینه آموزش و کمک رسانی نقش بی بدیلی دارند.
تقی خانی با بیان این که جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان از هر سازمان دیگری که مسوولیت دارد بهتر عمل می کند، گفت: افراد در سازمان ها در قبال دریافت حقوق، کار می کنند اما در جمعیت هلال احمر افراد به صورت داوطلب و با عشق فعالیت می کنند که این سرمایه عظیمی است و باید ارج نهیم.
برچسب ها: هلال احمر ، آموزش ، شعار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: