کد خبر: ۱۳۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 11
طی هشت ماه گذشته رخ داد:
بیش از 20 هزار زایمان در هرمزگان از ابتدای سال رخ داد که از این شمار 150 مادر باردار به بخش مراقبتهای ویژه فرستاده شد که هفت نفر از آنها در همین مراقبت های ویژه جان باختند.
شفا آنلاین:حسین داوودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در نشست خبری گفت: بیش از 20 هزار زایمان در هرمزگان از ابتدای سال رخ داد که از این شمار 150 مادر باردار به بخش مراقبتهای ویژه فرستاده شد که هفت نفر از آنها در همین مراقبت های ویژه جان باختند.

به گزارش شفا آنلاین،وی افزود: سه مادر باردار نیز در راه رسیدن به مراکز درمانی جان باختند. داوودی گفت: برای جلوگیری از مرگ و میر مادران باردار در استان طرح جامع حمایت از مادران باردار در مناطق محروم با تصویب وزارت بهداشت در استان اجرایی می شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: طرح شبکه اورژانس شهری و روستایی و طرح اسکان مادران باردار پرخطر نیز در مناطق کمتر برخودار در قالب این طرح قراردارد.
 
وی گفت: با اجرای این طرحها برای مادارن باردار پرخطر اسکان موقت قبل از زایمان و مراقبتهای قبل و حین زایمان در نظر گرفته شده است.
 
داوودی نبود مراقبت و مشاوره قبل از ازدواج و بارداری را از مهم ترین علل مرگ مادران باردار دانست و افزود: باشناسایی به موقع مادران بیمار از زایمانهای پرخطر جلوگیری می شود.
 
وی گفت: آموزش بیش از 140بهورزدر خانه های بهداشت و فعال کردن خانه های بهداشت از برنامه های اولویت دار امسال دانشگاه علوم پزشکی استان است.
 
عبداله غریب زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: تا پایان سال هم از 32 (تخت )واحد زایمانی تک نفره در بیمارستانهای استان راه اندازی می شود.
 
وی افزود: تا کنون نیز بیش از بیست تخت زایمانی در بیمارستاهای استان راه اندازی شده است.
 
بیش از 14 بیمارستان دولتی در استان وجود دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: