کد خبر: ۱۳۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
در هر دولتی یک وزیر شاخص وجود داشته که اقدامات وی ماندگار شده و در دولت یازدهم نیز دکتر هاشمی، تنها وزیری است که اقدامات وی ملموس و برای مردم قابل مشاهده است و اگر دولت به تعهدات خود عمل کند، خدمات وزارت بهداشت برای مردم ملموس تر خواهد شد.

شفا آنلاین:حجت الاسلام و المسلمین موسی قربانی در غرفه وبدا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، اظهار داشت: در دنیا، بیشترین توجه به حوزه سلامت می شود و اوباما برای انتخاب به عنوان رییس جمهور آمریکا، برنامه های مفصلی برای بهبود وضعیت سلامت و بیمه در آن کشور داشت بنابراین موضوع سلامت، بسیار مهم است و در دولت یازدهم به خوبی بر آن تاکید شد و اگر کمک های دولت ادامه داشته باشد و مشکلات بیمه ها برطرف شود، طرح تحول سلامت در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،وی ضمن تاکید بر لزوم پرداخت به موقع مطالبات مراکز بهداشتی درمانی توسط بیمه ها، یادآور شد: برنامه ها و بسته های طرح تحول سلامت و اجرای آن مناسب بوده است.

نماینده مردم قائن در دوره های پنجم، ششم، هفتم و هشتم با بیان اینکه هر طرح، برنامه و لایحه ای که تبدیل به قانون شد، باید اجرا شود، گفت: موضوع تجمیع بیمه ها در قانون برنامه های توسعه به صراحت بیان شده و در مورد عدم اجرای آن، سازمان های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات باید وارد شوند زیرا دیوان محاسبات باید با نهادهایی که قانون را اجرا نمی کنند، برخورد کند و وزارت بهداشت نیز بر روی مواضع خود بایستد و نمایندگان را متقاعد کند که در مورد اجرای این قانون پیگیری کنند.

حجت الاسلام و السلمین قربانی تاکید کرد: نمی شود یک وزیر بیاید و به صراحت بگوید من قانون را اجرا نمی کنم اما هر قانونی که مراحل اداری آن طی شده، باید به آن عمل شود در غیر این صورت اگر فردی به قانون عمل نمی کند، نمایندگان باید به وظایف نظارتی خود عمل کنند.

وی اظهار داشت: هر قانون یا نقص دارد یا ندارد اگر نقص دارد باید اشکالات آن را برطرف کنند و نباید در کشور، قانون معطلی داشته باشیم بنابراین قانون ها یا باید اجرا شود یا اشکالات آن برطرف شود و یا آن را لغو کنند و لغو کردن یک قانون بهتر از این است که وجود داشته باشد اما اجرا نشود و به قانون شکنی متهم شویم.

نماینده سابق مردم قائن در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران گذشته برخی از موارد مانند بدهی سنگین بیمه ها به وزارت بهداشت، در قانون ذکر می شد که اعتبار سازمان بدهکار را به سازمان طلبکار پرداخت می کردند و باید در مورد بدهی سنگین بیمه ها به این روش ها نیز توجه داشت.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تامین سلامت مردم، خاطرنشان کرد: باید اقداماتی انجام شود که تامین سلامت مردم به دلیل بدهی و نرسیدن اعتبارات مالی، متوقف نشود و مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که بیمار نباید رنجی به جز رنج بیماری داشته باشد بنابراین باید از تمام راه های قانونی برای وادار کردن گردن کشان به اجرای قانون، استفاده کرد.

برچسب ها: سلامت ، تجمیع بیمه ، تاریخ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: