کد خبر: ۱۳۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
متخصص طب سنتی ایران گفت: نشان طب سنتی در جامعه علی رغم این که سازوکارهای لازم برای توسعه آن فراهم نشده، در جامعه بسیار ممتاز است.

شفا آنلاین:دکتر حسین خیراندیش  افزود: علاقه و استقبال مردم از طب سنتی به خاطر توانایی های این طب در درمان و پیشگیری است.
 به گزارش شفا آنلاین،وی با بیان این که در کتب آموزش و پرورش و دانشگاهها حتی یک سطر هم به طب سنتی اشاره نشده است، افزود: این طب به صورت زبان به زبان از طریق مردم، نشر کتب و تاسیس عطاری ها و مزارع تولید گیاهان دارویی و همچنین از طریق شبکه های مجازی روبه پیشرفت است.
بنیانگذار موسسه تحقیقات حجامت ایران گفت: با وجود این که توسعه طب سنتی به لحاظ ساختار پویش و انگیزه پیدایش علمی و کارشناسی نیست، با این وجود ضریب توسعه آن بالاست و این به معنای توانایی بالقوه این طب است.
متخصص طب سنتی ایران با اشاره به توانایی طب سنتی در پیشگیری از بیماری ها، گفت: اگر زیرساختهای فرهنگی را برای طب سنتی بوجود آوریم با توجه به توانایی های آن در امر پیشگیری می توانیم سلامت جامعه را تضمین کنیم.

** توازن اقتصادی بیمه ها در دریافت از مردم و تعهدات وجود ندارد
دکتر خیراندیش گفت: یکی از مشکلات موجود در نظام سلامت بدهی به بیمه ها می باشد چرا که دریافت حق بیمه از مردم با تعهدات بیمه ها به مردم متوازن نیست و بیشترین تعهدات بیمه ها در درمان می باشد که این امر هم در شرف پیشرفت است.
وی افزود: اگر بیمه ها بخواهند زیان ده نشوند باید به سمت استفاده مردم از طب سنتی در امر پیشگیری بروند.
برچسب ها: طب سنتی ، عطاری ، پرورش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: