کد خبر: ۱۳۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
رئیس آزمایشگاه مرجع ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون خبرداد:
مصطفی مقدم گفت:شناسایی، ذخیره و تأمین سریع خون های منحصر به فرد برای یک بیمار خاص، کمک به پزشکان برای درمان بیماران با تشخیص به موقع و صحیح گروه های خون مشکل‌دار و فعالیت‌های بین‌المللی مشترک بین ایران و سایر کشورهای عضو انجمن بین‌المللی انتقال خون از دستاوردهای آزمایشگاه مرجع ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون ایران بوده که در سال‌های اخیر به دست آمده است.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس آزمایشگاه مرجع ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه 34 مرکز آزمایشگاهی در قالب شبکه آزمایشگاه تخصصی ایمونوهماتولوژی در کشور فعال است، گفت: خدمات شبکه شناسایی گروه‌های خون نادر گسترش می‌یابد.

به گزارش شفاآنلاین،مصطفی مقدم  با اشاره به برگزاری چهارمین سمینار سالانه ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون کشور، اظهار داشت: هدف از برگزاری این سمینار، تبادل اطلاعات علمی و خدمات فنی بین مسئولین شبکه آزمایشگاه‌های ایمونوهماتولوژی است. همچنین با آموزش همکاران ایمونوهماتولوژی مراکز انتقال خون کشور، زمینه گسترش خدمات شبکه تأمین خون‌های منحصر به فرد و سازگار با گروه‌های مشکل‌دار خون بیماران فراهم می‌شود.

رئیس آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون، با اشاره به این که اکنون 34 مرکز آزمایشگاهی در قالب شبکه آزمایشگاه تخصصی ایمونوهماتولوژی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: بیماران با اختلالات خونی و سرطانی، بیماران خود ایمن مانند لوپوس، بیماران پیوند مغز استخوان و پیوند اعضای کامل همچون کبد، کلیه، قلب و غیره، مادران با سوابق نازایی و سقط های مکرر، بیماران با گروه های خونی مشکل دار و بسیار نادر، حدود 19 هزار تالاسمی و بیمارانی که در گذشته سابقه جراحی داشته‌اند مانند بیماران قلبی، بیمارانی هستند که از خدمات این مراکز بهره می‌برند.

مقدم خاطر نشان کرد: شناسایی، ذخیره و تأمین سریع خون های منحصر به فرد برای یک بیمار خاص، کمک به پزشکان برای درمان بیماران با تشخیص به موقع و صحیح گروه های خون مشکل‌دار و فعالیت‌های بین‌المللی مشترک بین ایران و سایر کشورهای عضو انجمن بین‌المللی انتقال خون از دستاوردهای آزمایشگاه مرجع ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون ایران بوده که در سال‌های اخیر به دست آمده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: