کد خبر: ۱۳۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 09
با وجود این از نظر اقتصادی میزان هزینه بستری و ترخیص در جراحی های کم تهاجمی نسبت به جراحی های معمولی ، منطقی تر است هر چند که در آن تجهیزات بیشتری استفاده می شود.

شفا آنلاین: دکتر سیدمرتضی موسوی نائینی روز چهارشنبه در حاشیه دوازدهمین کنگره بین المللی جراحی ها و تکنیک های کم تهاجمی افزود: در جراحی های کم تهاجمی نسبت به جراحی های معمولی ، آثار برش در اندام بیمار ، کمتر است.
به گزارش شفا آنلاین،وی خاطرنشان کرد: مشکل جراحی های کم تهاجمی در ایران این است که نسبت به جراحی های معمولی ، گران تر هستند چراکه تجهیزات آن وارداتی است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: با وجود این از نظر اقتصادی میزان هزینه بستری و ترخیص در جراحی های کم تهاجمی نسبت به جراحی های معمولی ، منطقی تر است هر چند که در آن تجهیزات بیشتری استفاده می شود.
موسوی نائینی تصریح کرد: ایران از نظر تکنولوژی جراحی کم تهاجمی تا حدودی از جهان عقب است بطورمثال در کشورهای دیگر از رباتیک سرجری (جراحی ربات) بهره مند هستند اما این تکنولوژی را نداریم یا اینکه در مرحله مقدماتی است.
وی افزود: با این وجود ایران از نظر جراحی های کم تهاجمی پیشرفت خوبی داشته و بطورمثال اکنون جراحی لاپاراسکوپی ایران در جهان مطرح است.
وی یادآور شد: جراحی کم تهاجمی در اکثر بسیاری از رشته ها مانند جراحی عمومی و زنان و زایمان کاربرد دارد.
دوازدهمین کنگره بین المللی جراحی ها و تکنیک های کم تهاجمی از 19 تا 21 آبان ماه جاری در سالن همایش های بین المللی رازی برگزار خواهد شد ؛ برگزاری کارگاه های آموزشی در رشته های جراحی زنان و زایمان ، جراحی لاپاراسکوپیک و جراحی پلاستیک از برنامه های جانبی این کنگره به شمار می رود.
برچسب ها: جراحی ، اقتصادی ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: