کد خبر: ۱۳۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 10
پژوهشگران کره‌ای نانوروباتی ساخته‌اند که به آنها کمک می‌کند تا بدون آسیب دیدن سلول‌های سالم، سلول‌های سرطانی را از بین ببرند.
شفا آنلاین: پارک جا هیونگ از دانشگاه سونکیونکاون و همکارانش نانورباتی طراحی کرده‌اند که می‌تواند از روش درمانی فتودینامیکی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده کند. مزیت این نانوربات آن است که به سلول‌های سالم اطراف، آسیبی نمی‌رساند.

  به گزارش شفا آنلاین:     درمان فتودینامیکی، یک روش درمان غیرتهاجمی سرطان است که در آن بیمار در معرض تابش نور قرار داده می‌شود. بیمار که از قبل داروی ویژه حساس به نور استفاده کرده، نور تابیده شده را جذب می‌کند. این نور موجب از بین بردن سلول‌های سرطانی شده در حالی که سلول‌های سالم بدون تغییر باقی می‌مانند.

       درمان فتودینامیکی فقط برای درمان سرطان پوست و زخم‌های سطحی استفاده می‌شود و برای سرطان‌های عمیق‌تر نظیر پانکراس و کبد این روش جوابگو نیست.

       این گروه تحقیقاتی نانورباتی از جنس طلا و تیتانیوم ساختند که می‌توان آنها را با استفاده از اولتراسونیک کنترل کرد. با این روش امکان درمان غیرتهاجمی با کمترین آسیب فراهم می‌شود.

       پارک می‌گوید: «درمان فتودینامیک معمولا هم به سلول‌های سرطانی و هم سلول‌های سالم آسیب می‌زند. با این حال، استفاده از این نانوروبات موجب می‌شود که بتوان بافت سرطانی را به صورت انتخابی برای درمان برگزید و با کمترین اثرجانبی، درمان را انجام داد.»

       حمایت مالی این پروژه توسط وزارت علم، ICT و برنامه‌ریزی آینده کره جنوبی انجام شده است.سپید

Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: