کد خبر: ۱۲۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 08
غلامعلی عکاشه درخصوص بحث تجویزهای غیرضرور برخی پزشکان برای تامین هزینه‌های مراکز درمانی گفت: «به‌عنوان یک پزشک از ذهنم هم نمی‌گدرد که یک انسان، سلامت و حیات موجودات زنده را به‌خاطر منافع خود به خطر بیندازد.
شفا آنلاین:اینکه گفته شود چنین چیزی اتفاق افتاده است برای بنده حکم یک پتک را دارد. بنده در حیطه پزشکی چنین چیزی ندیده‌ام و آن را نمی‌پذیرم. البته حتما یک واقعیتی وجود دارد که مطرح می‌شود اما بیشتر جامعه پزشکی از این امر بری است. باید توجه کنیم گروه‌های مرجع مورد توجه جامعه‌اند. مثلا اگر یک فرد معمم اقدام خلافی را انجام دهد بیشتر بازتاب دارد تا یک فرد عادی.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید  اگر یک پزشک هم کاری خلاف را انجام دهد بزرگنمایی می‌شود.» رئیس جامعه جراحان ارتوپدی ایران افزود: «باید این سوال را مطرح کرد که آیا این قبیل اقدامات به دلیل نیاز انجام می‌شود یعنی پزشک متخلف به قدری نیاز داشته که این دزدی بی‌شرمانه را به‌خاطر منافع مالی انجام داده یا اقدامش دلیل دیگری دارد؟ باید گفت که تجویزهای نابه‌جا دزدی بی‌شرمانه بوده و اگر پزشکی چنینی اقدامی را انجام دهد، خائن تلقی می‌شود.» وی اضافه کرد: «باید این قبیل پزشکان را شناسایی کرد.

 در حوزه کاری خودم، برخی پزشکانی که تخلفات بزرگ داشتند را به من معرفی کردند. من نیز آنها را خواستم و به محل‌هایی که لازم بود معرفی کردم تا تنبیه شوند.» عکاشه در خصوص اینکه جامعه پزشکی وجهه خوبی در جامعه ندارد، گفت: «بنده این را قبول ندارم چراکه بیشتر نارضایتی‌ها از حوزه پزشکی مربوط به حوزه درمان است و بیشترین گلایه هم از حوزه دولتی است.

 البته معنای حرفم این نیست که در بخش خصوصی نارضایتی وجود ندارد.» رئیس جامعه جراحان ارتوپدی تصریح کرد: «آنچه چالش اصلی جامعه پزشکی است چالش پزشکان بیکار با درآمدهای حداقلی است. زیرا بدون اینکه نیازی باشد پزشک عمومی تربیت شده و چالش اصلی، عدم نیاز به این پزشکان است. چالش این است که یک پزشک فارغ‌التحصیل را با یک حقوق حداقلی در یک منطقه دورافتاده مجبور به فعالیت می‌کنیم. از‌این‌رو بزرگ‌ترین چالش جامعه پزشکی این است که به تربیت پزشک با توجه به نیازها صورت نگرفته است.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: