کد خبر: ۱۲۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 06
علی رغم استفاده از تجیزات پزشکی ایرانی گاهی نیز به علت مشکل کیفیت یا نبود مشابه ایرانی نوع خارجی چنین تجهیزاتی، مجبوریم که از وسایل جراحی ارتوپدی خارجی استفاده کنیم
شفا آنلاین:شهریار کامرانی عضو هیات مدیره انجمن جراحان ارتوپدی با اشاره به برخی از مشکلات جراحان ارتوپدی در کشور گفت: متاسفانه باتوجه به آمار قابل ملاحظه آسیب های ترومایی ناشی از تصادفات در حوزه ارتوپدی و تامین تجهیرات مورد نیاز جراحی ارتوپدی در مراکز درمانی مختلف، هنوز جای برخی از نظارتها خالی است. 

به گزارش شفا آنلاین،عضو هیات مدیره انجمن جراحان ارتوپدی تصریح کرد: علی رغم استفاده از تجیزات پزشکی ایرانی گاهی نیز به علت مشکل کیفیت یا نبود مشابه ایرانی نوع خارجی چنین تجهیزاتی، مجبوریم که از وسایل جراحی ارتوپدی خارجی استفاده کنیم، از سوی دیگر هزینه این اقلام زیاد است و در این میان وجود برخی از واسطه گری ها قیمت آنها را بیش از بیش افرایش می دهد. 

وی با بیان اینکه هنوز تجهیزات پزشکی نیازمند نظارتهای جدی دستگاه های مربوطه است، تاکید کرد: تاکنون هیچ بازرسی برای بررسی، سنجش کیفیت واقعی دستگاه ها و وسایل جراحی مورد استفاده در اتاق های عمل حضور پیدا نکرده و آنها اطلاعی از سختی کار با تجهیزات کم کیفیت ندارند. 

کامرانی افزود: اگر در حوزه تجهیزات ارتوپدی برای کوتاه کردن دست واسطه ها، شرکت های واردکننده و افزایش چشمگیر کیفیت تولیدات داخل، نظارت ها بیشتر شود، قطعا با علم اساتید برجسته این رشته از نظر جراحی پیشرفت های قابل ملاحظه ای در سطح جهان می کند. 

عضو هیات مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران با انتقاد از اینکه تاکنون شخصی برای بررسی نقاط ضعف تجهیزات جراحی اقدام نکرده، اظهار داشت: باید ناظران و بازرسان فعال به صورت حضوری و در محل مرکز درمانی برای بررسی نزدیک وسایل و تجهیزات جراحی از نظر سنجش کیفیت دستگاه ها و وسایل موجود در اتاق های عمل حاضر شوند تا متوجه سختی کار جراحان ارتوپدی با تجهیزات بی کیفیت شوند. 

وی افزود: جامعه ارتوپدی از کشور جدا نیست ولی وجود رانتهایی بواسطه بازار های دلالی، حوزه تجهیزات جراحی های ارتوپدی را خدشه دار کرده است.
برچسب ها: ارتوپدی ، ارتوپدی ، جراحان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: