کد خبر: ۱۲۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 07
بیماری‌های قلبی و عروقی یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ‌ومیر مردان و زنان در سراسر جهان هستند.
شفا آنلاین: براساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت نزدیک به 17 و نیم میلیون نفر در اثر بیماری‌های قلبی و عروقی، جان خود را از دست دادند که نماینگر، 31 درصد مجموع مرگ ومیر در سال 2012 را نشان می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین: افراد دارای این بیماری‌ها یا افراد مستعد ابتلا به این نوع بیماری‌ها همچون فشارخون بالا، دیابت به تشخیص‌های زودهنگام و مدیریت بهتری نیاز دارند. در ادامه با نشانه‌هایی آشنا خواهید شد که می‌تواند از ابتلا به حمله قلبی خبر دهد:

       درد در قسمت چپ بدن: این یکی از علائم کلاسیک حمله قلبی است. یک فرد ممکن است درد در قسمت چپ بدن را تجربه کند و ممکن است آن را با درد عضلانی اشتباه بگیرد و در نتیجه این درد نادیده گرفته شود. بنابراین در صورتی که فرد درد در قسمت چپ بخصوص دست چپ را حس کرد، یک احتمال قوی برای حمله قلبی است.

        خستگی سریع: در صورتی که فرد خیلی زود احساس خستگی کند ممکن است در معرض خطر حمله قلبی باشد.منظور از خستگی مفرط، خستگی است که مانع از بلند شدن فرد از رختخواب می‌شود. اگر فرد فعالی هستید و ناگهانی دچار خستگی مفرط شده‌اید، این علامت را نادیده نگیرید.

        سرفه غیرقابل توقف: این یکی از نشانه‌های متداول حمله قلبی است. در موارد شدید، سرفه خونی نیز مشاهده می‌شود. علائم عمومی حمله قلبی مرتبط با سرفه شامل مخاط سفید مایل به صورتی است که در نتیجه نشت خون در ریه‌ها بروز کرده است.

        تعریق غیرمعمول: اگر فردی تجربه تعریق سرد بدون هیچ دلیل آشکاری را داشته باشد، یک وضعیت نگران کننده است و باید اقدامات فوری و معاینات اضطراری برای پیشگیری از عواقب شدید در نظر گرفته شود.

        درد فک و گلو درد: بی‌حسی در شانه و دست نشانه حمله قلبی است اما بیشتر مردم این نوع علائم را تجربه نمی‌کنند. به جای آن در قسمت گردن یا شانه یا از فک به بالا تا ناحیه گوش درد دارند. برخی نیز از درد بین استخوان کتف شاکی هستند.

        سرگیجه: نرسیدن خون کافی به قلب یعنی نرسیدن اکسیژن کافی به قلب که این امر باعث کمبود نفس و سرگیجه می‌شود. این سرگیجه اغلب با درد قفسه سینه و نفس نفس زدن همراه است.

        تورم: هنگامی که عضله قلب درست عمل نمی‌کند، فضولات از طریق خون از بافت‌ها حمل نمی‌شود و در نتیجه باعث ورم می‌شود.

        ضربان قلب: یک ضربان قلب پایدار نشانه‌ای از قلب سالم است. اما ضربان قلب بدون دلیل می‌تواند نشانه‌ای از خطر حمله قلبی باشد.

        خروپف: خروپف بلند نیز نشانه‌ای جدی از خطر حمله قلبی است. افرادی که از ناراحتی‌های قلبی رنج می‌برند، برای کنترل سطح خر و پف شبانه می‌توانند از یک ناظر خارجی کمک بگیرند.

        مشکلات دستگاه گوارش: سوزش سر دل همراه با درد شدید در قفسه سینه می‌تواند نشان خطر حمله قلبی باشد. برخی افراد در قسمت بالای شکم احساس درد می‌کنند.سپید
منبع: Healthcare Asia
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: