کد خبر: ۱۲۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 06
برادرمرحوم درگفتگو با شفاآنلاین جزئیات حادثه را تشریح کرد:
شفاآنلاین :مهندس جوان، زمانی که برای عمل جراحی کتف به تهران آمد وراهی اتاق عمل شد هرگزتصورنمی کرد این عمل به قیمت جانش تمام خواهد شد.اوحتی قبل ازورود به اتاق عمل یک عکس سلفی هم ازخود گرفت اما نمی دانست این آخرین عکس زندگی اش خواهد بود.

برادر مرحوم مهندس "سجاد سرلک" درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین اظهارداشت: سجاد که مهندس ناظر طرح های روستایی درشهرستان الیگودرز بود یک در رفتگی کتف، مربوط به سالیان پیش داشت.البته عملی انجام داده بود و نیاز بود دوباره عملی انجام شود و پین گذاری شود. به همین خاطرپس ازمراجعه به تهران به پزشکی حاذق مراجعه کردیم و اواخر شهریورماه برادرم در بیمارستان ... بستری شد .


وی ادامه داد: عمل بسیار ساده بود وکمترازنیم ساعت به طول انجامید.بعد ازعمل هم به ماگفتند عمل موفقیت آمیز بوده است. چنان عمل ساده ای بود که دو بخیه درجلو و دو بخیه در پشت کتف اش بود.اما برادرم پس ازانتقال به بخش ریکاوری و به علت قصوری که پزشک متخصص بیهوشی هم قبول دارد ومعتقد است این قصور از جانب پرستاران دربخش ریکاوری بوده، حدود 23 دقیقه مریض را رها می کنند . حتی مانیتوریگ هم به وی وصل نمی شود وهمین بی توجهی موجب می شود که اکسیژن رسانی به بیمار انجام نشود واوبه همین راحتی دچار مرگ مغزی شود.

وی اظهار کرد: در بیمارستان، برادرم را حدود 43 دقیقه احیائ می کنند ، ولی عملاً کاری از دستشان بر نمی آید و به بهانه سی تی اسکن او را به بیمارستان میلاد منتقل می کنند .نزدیک به هفت روز برادرم به حالت مرگ مغزی در بیمارستان میلاد بود و وقتی که به ما در تاریخ 4 مهر قطعی اعلام کردند که ایشان مرگ مغزی شده ما برای اهداء عضو درهمان روز اقدام کردیم.

برادر مرحوم مهندس سرلک گفت:برای اهداء عضو،پیکر برادرم را به بیمارستان شریعتی منتقل کردند، فقط مادرم شرطی را برای اهداء عضو گذاشت و آن هم این بود که از هر چه که قابل استفاده و اهداء بود استفاده کنند یعنی اگر حتی ناخن انگشتش هم قابل استفاده بود استفاده کنند.

وی بیان کرد: 38عضو و بافت از اعضاء برادر مرحومم برداشتند که بخشی از آن در بیمارستان شریعتی انجام شد وبرداشت بخشی از بافتها نیز در پزشک قانونی کهریزک انجام شد که جمعاً 38 عضو و بافت متعلق به برادر مرحومم به نیازمندان عضو اهداء شد.

وی افزود:ما بابت این قصور و کوتاهی پزشکی که منجر به فوت عزیزمان شده دو وکیل گرفته ایم و به دادسرای ویژه ی جرائم پزشکی، نظام پزشکی و پلیس جنایی شکایت کرده ایم و خود دکتر ... که پزشک بیهوشی بود، قصور را قبول داشت. ولی ظاهراً بین پزشک بیهوشی و پرستاران ریکاوری و گزارش های آنها تناقض وجود دارد.یعنی پزشک بیهوشی می گوید من بیمار را در ساعت 14:20 تحویل ریکاوری دادم ولی پرستاران می گویند 14:50 دقیقه بیمار را تحویل گرفته اند ومسولیت این 30 دقیقه را کسی عهده دار نمی شود و ظاهراً آنها هم برای دفاع ازخود وکیل گرفته اند.

برادر مرحوم ادامه داد: قصور برای ما مسلم شده و تأمین اجتماعی هم این قصور را تأیید کرده وما منتظریم ببینیم که نتیجه ی دادسرای ویژه ی جرائم پزشکی و پزشکی قانونی چه می شود و گفته اند هرچند گفته اند چند روز آینده نتیجه اعلام می شود.


وی تصریح کرد: این ماجرا برای پدر و مادرم بسیار سخت بود ولی مادرم که تربیت شده ی پدری روحانی بود این سختی را تاب آورد و به خواسته ی وی از هزینه های مراسم ختم کم کردیم و به خیریه ها کمک کردیم و با اهداء اعضای برادرم و کمک های خیریه ای که انجام دادیم داغ وی را التیام می بخشیم.

وی خاطر نشان کرد: ماتمام تلاش و پیگیری مان بابت شکایت این است که این اتفاقات برای بیمار دیگری رخ ندهد. چرا که خیلی از افرادی که دچار چنین مشکلاتی می شوند نه وقتش را دارند و نه توانش را که پیگیری و شکایت کنند. یکی از پرسنل به ما گفت نهایت می خواهند دیه اش را بدهند. در صورتی که به همه هم اعلام کرده ایم که اگر هم دیه را بگیریم به خیریه می دهیم. ما کاری با دیه نداریم و فقط می خواهیم کادر بیمارستان تنبیه شوند تا حواسشان را برای جان بیماران بیشتر جمع کنند و جان مردم را به بازی نگیرند و خانواده ی دیگری داغدار نشود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: