کد خبر: ۱۲۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 05
ما در طرح تحول سلامت سعی کردیم هزینه ویزیت را پایین آوردیم تا مردم برای پیشگیری از بیماری به پزشک مراجعه کنند و همینطور 1700 خدمت جدید در حوزه سلامت تعریف کردیم که 300 خدمت تحت پوشش بیمه درآمد.

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت از توقف و قطع پرداخت فاجعه بار در بیمارستانهای دولتی خبر داد و گفت: وزارت بهداشت در هیچ زمانی مانند امروز آماده اجرای کامل پزشک خانواده نبوده و در چند مرحله نظام ارجاع اجرایی خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، علیرضا اولیایی منش در نشست خبری وزارت بهداشت در نمایشگاه مطبوعات در تشریح مقوله‌های تعرفه و طرح تحول سلامت اظهار داشت: ما در طرح تحول سلامت سعی کردیم هزینه ویزیت را پایین آوردیم تا مردم برای پیشگیری از بیماری به پزشک مراجعه کنند و همینطور 1700 خدمت جدید در حوزه سلامت تعریف کردیم که 300 خدمت تحت پوشش بیمه درآمد. 

اولیایی منش تصریح کرد: با تعرفه هنوز واقعی بسیار فاصله داریم زیرا دو دهه بود که تعرفه ها اصلاح نشده بود و بیمارستانها دچار تراز منفی شده بودند، یعنی از کیفیت بیمارستان کاسته می‌شود و نیرو نیز دچار کمبود و ناراضی خواهند شد.

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت ادامه داد: همه بیمه ها نگرانی های درباره منابع خود داشته باشند ولی همه آنها همراهی با طرح تحول سلامت را امضا کردند و از آنها نیز تشکر می‌کنیم که باعث کم شدن بسیاری از مشکلات مردم شد و پرداخت از جیب مردم پس از اجرای دو برنامه توسعه به 40 درصد کاهش یافت.

اولیایی منش گفت: مردم در گذشته 37 درصد پرداخت می‌کردند ولی هم اکنون در شهرها 6 درصد و در روستا 3 درصد است و در پرونده 8 درصد پرداخت می‌کنند و به خارج از بیمارستان نیز ارجاع نمی‌شوند.

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه سلامت ادامه داد: در بیمارستانهای دولتی پرداخت فاجعه بار (که باعث فقیر شدن بیماران می‌شود) نداریم، شاید در کل کشور داشته باشیم ولی در بیمارستان دولتی این پرداختی را نداریم.

اولیایی منش تصریح کرد: حتی اوباما نیز نتوانست طرح تحول سلامت خود را در آمریکا کامل کند، ولی طرح تحول سلامت ایران قدم‌های خوبی برداشت ولی در نیمه راه هستیم و باید اقدامات اساسی دیگری از جمله اجرای پزشک خانواده و استقرار راهنماهای بالینی است.

وی گفت: کشور هیچ راهی جز اجرای طرح تحول سلامت با آن شرایط بحرانی نداشت زیرا اگر به سه سال قبل نیز دوباره برگردیم دقیقا همین طرح را اجرا خواهیم ولی درباره ثبات منابع چیزی نیست جز اجرای قانون که باید 10 درصد هدفمندی یارانه به سلامت اختصاص یابد که فقط هزینه یکسال آن هم در سال (93) پرداخت شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: